konferencje w hotelach

Organizacja konferencji w hotelu. Czy to dobry pomysł?

Konferencja biznesowa to zawsze prestiżowe wydarzenie, które powinno zostać skrupulatnie zaplanowane. Zaczynamy od opracowania wstępnego projektu i określamy dostępny budżet, wybieramy obiekt konferencyjny, a następnie przechodzimy do detali. Nawet większe firmy, które dysponują własną salą konferencyjną o wysokim standardzie, często decydują się na organizację ważnych spotkań w hotelach. Dlaczego? – Sprawdźmy.

Pobyt w hotelu to dodatkowa atrakcja

Konferencje organizowane przez firmy, czyli konferencje biznesowe, to spotkania poświęcone wymianie informacji i omówieniu różnych zagadnień związanych z działalnością. Mogą być one planowane w różnych miejscach, takich jak wyspecjalizowane centra konferencyjne, na terenie firm, czy w hotelach. Ostatnia opcja jest wybierana coraz chętniej, ponieważ odchodzimy od sztywnych konferencji z jałowymi przemówieniami. Konferencje to dziś znacznie luźniejsze spotkania, podczas których chcemy podzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem, spostrzeżeniami, wymienić informacje na interesujące nas tematy i po prostu miło spędzić czas. Organizacja konferencji w hotelu pozwala nam osiągnąć taką właśnie atmosferę: zaproszeni goście nie czują się jak na uczelnianym wykładzie. W każdym dobrym hotelu możemy dodatkowo zjeść w restauracji smaczny posiłek, a nawet skorzystać ze strefy relaksu. Włączenie tego ostatniego etapu nie pasuje może do typowej konferencji biznesowej, ale już do konferencji organizowanej przez wspierające się wzajemnie blogerki – jak najbardziej i takie wydarzenia autentycznie mają miejsce.

Idealna sala konferencyjna

Wybierając hotel do organizacji ważnego wydarzenia, powinniśmy zwrócić uwagę na to, jak wygląda sala konferencyjna. Powinno to być miejsce nowoczesne i komfortowe. Wielkość sali jest oczywiście uzależniona od ilości osób, które będą brały udział w konferencji. Musimy przyjrzeć się także wyposażeniu, czyli przede wszystkim projektorom, ekranom, nagłośnieniu z mikrofonami. Jak mówi nam przedstawiciel Hotelu Srebrna Góra, wiele osób interesuje także dostęp do tablicy interaktywnej. Dobre projektory w salach konferencyjnych powinny mieć wbudowane bardzo jasne lampy, by móc pracować nawet w świetle dziennym. Muszą też oddawać odpowiednie kolory i pracować cicho – to ważne, by nie rozpraszać słuchaczy. Organizacja konferencji w hotelu to dobre rozwiązanie, ponieważ każdy dobry hotel dba o detale.

Na koniec warto dodać, że większość hoteli budowana jest w miejscach nieprzypadkowych – w atrakcyjnym otoczeniu. Zaproszenie na konferencję do hotelu naprawdę zwiększa zainteresowanie potencjalnych uczestników.

Materiał partnera