Artykuł sponsorowany

Opakowania stosowane w cukiernictwie

Opakowania stosowane w cukiernictwie

Słodkie wyroby, takie jak torty, ciasta, czekoladki i praliny, towarzyszą specjalnym okazjom. Z tego powodu wymagają szczególnej oprawy – opakowań nie tylko wytrzymałych, utrzymujących kształt, ale też estetycznych i łatwo personalizowanych. Te warunki spełniają tekturowe opakowania na wyroby cukiernicze. Czym się charakteryzują? Jakie ich rodzaje są dostępne?

Z jakich rodzajów tektury powstają opakowania stosowane w cukiernictwie?

Wyroby cukiernicze mają różne rozmiary, masę, kształty i stopień wytrzymałości mechanicznej oraz termicznej. Z tego powodu nie ma jednego uniwersalnego opakowania na tego typu artykuły. Niezależnie jednak od tego, jaki materiał zostanie użyty i jaką formę przybierze opakowanie, zawsze musi być spełniony jeden warunek: wysoka estetyka.

Opakowania stosowane w cukiernictwie wykonuje się najczęściej z tektury. W zależności od tego, ile ważą słodkości i jak są duże, a także co zawierają, stosuje się:

  • tekturę litą,
  • tekturę falistą,
  • tekturę z mikrofali.

Materiał dobieramy w konsultacji z zamawiającym – wyjaśnia specjalista z firmy EkoPak. – Najczęściej są to opakowania z tektury litej, ponieważ zapewniają one idealne proporcje między lekkością a wytrzymałością. Choć mamy w ofercie szeroką gamę opakowań cukierniczych, realizujemy także projekty indywidualne dopasowane do niestandardowych zastosowań, np. małe opakowania na wyjątkowe słodkie pamiątki weselne dla gości.

Rodzaje opakowań cukierniczych z tektury

Ile rodzajów wyrobów cukierniczych, tyle opakowań. Torty urodzinowe, weselne i inne są pakowane najczęściej w pudełka z klapkami lub pokrywami. Mogą one mieć kształt walca, prostopadłościanu i inne. Zależy to m.in. od formy tortu, ale też sposobu transportu. Sprawdzają się tu zarówno tektury lite, jak i faliste. Te drugie są sztywniejsze, zapewniają większe bezpieczeństwo nawet w przypadku dużych i ciężkich wyrobów.

Małe kruche ciasteczka często można kupić w tekturowych opakowaniach zbiorczych owiniętych w folię, która chroni je przed rozsypaniem. Opakowanie bez klapy umożliwia atrakcyjną ekspozycję towaru w sklepie, ułatwia częste sięganie po produkt i sprawia, że każdy klient może się przyjrzeć ciastkom, nabrać apetytu i wybrać swoje ulubione.

Opakowania cukiernicze przygotowywane indywidualnie mogą być doskonałą pamiątką, uzupełnieniem zestawu wręczanego na święta lub ważną okoliczność. Tu sprawdzają się małe i bardzo sztywne opakowania z tektury falistej, często wyposażone w uchwyt. Można mieć pewność, że nawet dziecko nie uszkodzi pudełka, zniesie ono podróż w torebce czy plecaku, zawartość będzie nienaruszona, a opakowanie będzie prezentować się atrakcyjnie niezależnie od tego, co będzie się z nim działo między wręczeniem podarku a jedzeniem tego, co jest w środku.

Wszystkie wyżej wymienione opakowania mogą być personalizowane i brandowane przy pomocy nadruków. To zwiększa ich wizualną atrakcyjność i sprawia, że logo cukierni zapada w pamięć. Można też dostosować opakowanie do okazji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.