Artykuł sponsorowany

Nowoczesne zakupy, czyli jak e-commerce wkracza do branży spożywczej

Nowoczesne zakupy, czyli jak e-commerce wkracza do branży spożywczej

Możliwość robienia zakupów przez internet zrewolucjonizowała sposób nabywania towarów w niemal wszystkich branżach. Wydawało się, że są jednak obszary rynku, których ta rewolucja nie dotknie, ze względu na ich wyjątkowy charakter. Jednym z nich miała być branża spożywcza. No właśnie — miała być, ale nie jest, bo i tu dokonują się ogromne zmiany w nawykach zakupowych klientów. Coś, co jeszcze kilka lat temu było co najwyżej drobną ciekawostką, dziś staje się coraz powszechniejsze- kupowanie jedzenia przez internet.

Kurczak i marchewka z dostawą do domu

Według raportu "E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online" z 2018 roku już 16% osób robiących zakupy w sieci kupiło za jej pośrednictwem produkty spożywcze. Ogromnymi zaletami nabywania produktów w ten sposób są wygoda w porównywaniu produktów i ich cen w różnych sklepach, a także ich dostępność. Dzięki sklepom internetowym łatwiej też znajdziemy ekologiczne, dietetyczne lub orientalne składniki posiłków. Dlatego własny kanał sprzedaży internetowej z pewnością doceni mniejszy dostawca żywności funkcjonalnej, produktów tradycyjnych, producent bakalii jak np. eBakalland, a także przypraw lub dań z różnych regionów świata. 

Wśród produktów spożywczych najczęściej kupowanych przez internet podium zajęły napoje (34% badanych), alkohol (26%), ex aequo pieczywo i owoce (po 25%). Najmniejszym wzięciem cieszą się świeże produkty, takie jak mięso, ryby i nabiał (5% ankietowanych). Co ciekawe – ponad dwukrotnie częściej respondenci deklarowali zakup mrożonek w sklepach online. 

Dlaczego ten trend będzie rósł?

Około 40% ankietowanych w badaniu E-grocery przyznało, że pierwsze zakupy zrobiło z ciekawości, a aż 57% wszystkich badanych zadeklarowało, że zrobią to ponownie. Co ciekawe, w większości są to kobiety – 2/3 chcących robić zakupy spożywcze online kolejny raz. Wśród wielu zalet takich zakupów można wyróżnić:


- brak kolejek do kasy,

- szeroka dostępność produktów,

- łatwość w porównaniu cen,

- wygoda i brak konieczności noszenia,

- oszczędność czasu. 

Ze względu na powyższe czynniki coraz więcej osób z pewnością przekona się do nowoczesnego sposobu robienia zakupów. Cyfryzacja tego obszaru gospodarki nie wyprze jednak tradycyjnych sklepów i fizycznego robienia zakupów, ale pozwoli na znaczne usprawnienie obecnych procesów zakupowych. Ponadto, kupując w danym sklepie, możemy skomponować i zapisać własną listę zakupów. Sprawi to, że kolejna wizyta w sklepie będzie bardzo krótka, a jednocześnie zaspokoi wszystkie zdefiniowane potrzeby spożywcze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.