Nowoczesne zakupy, czyli jak e-commerce wkracza do branży spożywczej
Możliwość robienia zakupów przez internet zrewolucjonizowała sposób nabywania towarów w niemal wszystkich branżach. Wydawało się, że są jednak obszary rynku, których ta rewolucja nie dotknie, ze względu na ich wyjątkowy charakter. Jednym z nich miała być branża spożywcza. No właśnie — miała być, ale nie jest, bo i tu dokonują się ogromne zmiany w nawykach zakupowych klientów. Coś, co jeszcze kilka lat temu było co najwyżej drobną ciekawostką, dziś staje się coraz powszechniejsze- kupowanie jedzenia przez internet.
Kurczak i marchewka z dostawą do domu
Według raportu "E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online" z 2018 roku już 16% osób robiących zakupy w sieci kupiło za jej pośrednictwem produkty spożywcze. Ogromnymi zaletami nabywania produktów w ten sposób są wygoda w porównywaniu produktów i ich cen w różnych sklepach, a także ich dostępność. Dzięki sklepom internetowym łatwiej też znajdziemy ekologiczne, dietetyczne lub orientalne składniki posiłków. Dlatego własny kanał sprzedaży internetowej z pewnością doceni mniejszy dostawca żywności funkcjonalnej, produktów tradycyjnych, producent bakalii jak np. eBakalland, a także przypraw lub dań z różnych regionów świata.
Wśród produktów spożywczych najczęściej kupowanych przez internet podium zajęły napoje (34% badanych), alkohol (26%), ex aequo pieczywo i owoce (po 25%). Najmniejszym wzięciem cieszą się świeże produkty, takie jak mięso, ryby i nabiał (5% ankietowanych). Co ciekawe – ponad dwukrotnie częściej respondenci deklarowali zakup mrożonek w sklepach online.
Dlaczego ten trend będzie rósł?
Około 40% ankietowanych w badaniu E-grocery przyznało, że pierwsze zakupy zrobiło z ciekawości, a aż 57% wszystkich badanych zadeklarowało, że zrobią to ponownie. Co ciekawe, w większości są to kobiety – 2/3 chcących robić zakupy spożywcze online kolejny raz. Wśród wielu zalet takich zakupów można wyróżnić:
- brak kolejek do kasy,
- szeroka dostępność produktów,
- łatwość w porównaniu cen,
- wygoda i brak konieczności noszenia,
- oszczędność czasu.
Ze względu na powyższe czynniki coraz więcej osób z pewnością przekona się do nowoczesnego sposobu robienia zakupów. Cyfryzacja tego obszaru gospodarki nie wyprze jednak tradycyjnych sklepów i fizycznego robienia zakupów, ale pozwoli na znaczne usprawnienie obecnych procesów zakupowych. Ponadto, kupując w danym sklepie, możemy skomponować i zapisać własną listę zakupów. Sprawi to, że kolejna wizyta w sklepie będzie bardzo krótka, a jednocześnie zaspokoi wszystkie zdefiniowane potrzeby spożywcze.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana