Artykuł sponsorowany

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu sklepu?

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu sklepu?
Zaprojektowanie sklepu nie jest łatwym zadaniem. Projekt musi uwzględniać wiele istotnych kwestii – jeśli nie weźmiemy ich pod uwagę, ryzykujemy, że całe przedsięwzięcie może zakończyć się niepowodzeniem. Pamiętajmy również, iż każdy sklep powinien spełnić nieco inne wymagania. W sklepie spożywczym sprawdzą się odmienne rozwiązania, aniżeli w salonie odzieżowym. Przeczytaj, na jakie ważne czynniki zwrócić uwagę przy projektowaniu sklepu.

Projekt

W celu odpowiedniego zaprojektowania sklepu należy wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników, takich jak: lokalizacja, rodzaj i charakter naszego sklepu, grupa docelowa klientów, czy filozofia firmy. Wszystkie te kwestie mają istotny wpływ na końcowy wygląd danego salonu. Inne rozwiązanie stosuje się w małych powierzchniowo lokalach, inne zaś w tych dużych. Nie zapominajmy również o dokładnym i przemyślanym rozmieszczeniu mebli sklepowych, znajdźmy odpowiednie miejsce dla półek i regałów, aby jak najefektowniej prezentować nasze towary, zwróćmy uwagę na rozmieszczenie lad kasowych i wszelkich innych niezbędnych elementów wyposażenia sklepu.
- Uwzględnijmy umieszczenie planowanych urządzeń technicznych – warto się tym zająć już na etapie budowy w celu uniknięcia dodatkowych kosztów i późniejszych trudności – radzi ekspert reprezentujący firmę budowlaną Mab – bud.
Nie zapominajmy również o fakcie, iż sklep powinien przyciągać swoim wyglądem i być atrakcyjny wizualnie dla potencjalnych klientów. Zadbajmy o to, aby czuli się w nim komfortowo. Dodatkowym atutem naszego sklepu może być podkreślenie jego charakteru za pomocą wystroju czy użycia konkretnych materiałów, uwzględniających na przykład pochodzenie naszych produktów. Taki zabieg będzie nie tylko atrakcyjny, ale również uczyni nasz sklep bardziej wiarygodnym. Kolejnym istotnym czynnikiem, o którym warto pamiętać, jest odpowiednie zabezpieczenie miejsc szczególnie narażonych na uszkodzenia mechaniczne w naszym sklepie.

Ustawienie półek

W naszym projekcie warto jest uwzględnić, jakie ustawienie regałów prezentujących towar będzie nam najbardziej odpowiadało. Jest to zależne nie tylko od rodzaju naszego sklepu, ale także od wielkości lokalu. Bardzo często stosowanym rozwiązaniem w wielu sklepach jest rzędowe ustawienie regałów. Pozwala to na optymalne wykorzystanie przestrzeni w lokalu, jest również wygodne dla pracowników, gdyż ułatwia rozkładanie towarów, klienci zaś mogą swobodnie poruszać się wśród towarów podzielonych na poszczególne kategorie. Takie ustawienie idealnie sprawdzi się w sklepie spożywczym lub drogerii. Jeśli dysponujemy małym lokalem, warto jest zastosować ustawienie w pętlę. Dzięki temu możemy zagospodarować wszystkie ściany, zyskujemy także dodatkowe miejsce na środku sklepu, które można wykorzystać na wyeksponowanie towarów. Jeżeli zamierzamy otworzyć ekskluzywny butik czy sklep obuwniczy warto zastanowić się nad zastosowaniem układu regałów umożliwiającego swobodny przepływ ruchu klientów. Będzie podkreślało to prestiż naszych produktów, pamiętajmy jednak, iż do takiego rozwiązania potrzebować będziemy dużej przestrzeni.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.