reklama

Materiały POS (POSM). Co to takiego?

Materiały POS – inaczej POSM, z angielskiego point of sale materials – są to wszelkiego rodzaju nośniki reklamy stosowanej poza środkami masowego przekazu. Reklamy te są skierowane bezpośrednio do klientów detalicznych, wspierają sprzedaż bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupów lub w pobliżu. Materiały POS możemy podzielić na dwa sposoby: pod względem trwałości lub ze względu na umiejscowienie ich w obrębie sklepu, marketu, czy innego obiektu handlowego. Wyróżniamy materiały twarde, czyli na przykład regały i półki, a także materiały miękkie, takie jak ulotki i innego rodzaju druki. Aby bliżej przyjrzeć się materiałom POS, postaramy się omówić precyzyjniej kilka konkretnych przykładów.

 Displaye i standy reklamowe, owijki paletowe

Displaye oraz standy reklamowe to jedne z najpopularniejszych materiałów POS, które mogą służyć do wyeksponowania właściwie każdego rodzaju produktu. Są atrakcyjne wizualnie i jednocześnie bardzo funkcjonalne, chętnie wybierane jako rodzaj reklamy przy akcjach promocyjnych, szczególnie w dużych sieciowych sklepach. Reklamowe owijki paletowe są produktami, które służą do estetycznej ekspozycji towarów sprzedawanych wprost z palety – mówi nam przedstawiciel firmy LAKMAN z Józefowa. – To także świetny nośnik informacji, na przykład o wyprzedaży, czy promocji, dlatego owijki paletowe najczęściej są wykorzystywane w punktach sprzedaży o dużym natężeniu ruchu. Wyróżniamy w ten sposób dany produkt (lub produkty) spośród innych towarów.

 Kartonowe opakowania i ekspozytory na półki

Opakowania produktów to nie tylko osłona, ale także nośnik informacji. Producenci i sprzedawcy chcą dzięki nim zwrócić uwagę potencjalnych odbiorców – bardzo często to dzięki opakowaniu wybieramy dany produkt, ponieważ wydaje nam się najciekawszy, czy najbardziej solidny. Ciekawym rodzajem opakowań są te kaszerowane, w których łączy się wysokiej jakości druk offsetowy z tekturą. Kolejny przykład materiałów POS to tekturowe ekspozytory na półki, których głównym zadaniem jest prezentacja produktów i przekazywanie podstawowych informacji o nich. W odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym ekspozytorze możemy także umieszczać foldery, czy ulotki. One także same w sobie stanowią materiały POS, podobnie jak na przykład teczki ofertowe. Wszystkie produkty tego typu powinny być ciekawe, estetyczne i wykonane z najwyższej jakości materiałów – tego powinniśmy się trzymać, kiedy decydujemy się na zamówienie materiałów POS. Wybierajmy wyłącznie sprawdzone firmy, które współpracują z fachowcami.

Materiał partnera