Jak wyróżnić się z tłumu? Nietypowe stoiska targowe

Stoiska handlowe są wizytówką firmy, dlatego projektując je należy zadbać o każdy, nawet najdrobniejszy szczegół. Nowoczesne wyspy charakteryzuje detaliczność, dopracowanie w każdym calu oraz dopełnienie dodatkowymi elementami np. kwiatami.

Wielu firmom zależy na tym, aby ich stanowiska targowe wyróżniały się spośród innych, zwracając uwagę nietypowym wyglądem. Cel ten może być osiągnięty dzięki wykorzystaniu różnych rozwiązań np. naturalnych materiałów. Ciekawym pomysłem jest stworzenie otwartego stoiska targowego. Niebagatelne znaczenie ma również zabudowa stoisk targowych.

Projekt stoiska odzwierciedleniem wizji klienta

Proces tworzenia stoisk targowych przebiega wieloetapowo. Zadaniem projektanta jest przelanie na papier wizji klienta oraz zaproponowanie konkretnych rozwiązań, materiałów, kształtu stoiska. Jednym z najważniejszych momentów projektowania jest uzgodnienie szczegółów projektu. Jeśli stoisko ma być nietypowe, wyróżniać się spośród innych wysp, należy zastosować nieszablonowe rozwiązania – za przykład może posłużyć sposób wykonania oświetlenia czy wyeksponowania produktów. Po zakończeniu tego etapu projekt trafia do wykonawcy, którego zadaniem jest odwzorowanie wizji klienta i projektanta. Po zakończeniu prac stoisko handlowe jest montowane w wybranym miejscu. Wykonywaniem wysokiej jakości stoisk handlowych oraz targowych zajmuje się firma Brand Creation z Krakowa. 

Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania stoiska? Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że wyspa jest wizytówką firmy oraz miejscem zawierania kontaktów biznesowych – design musi więc odpowiadać polityce i strategii firmy. Wyróżnić można wiele rozwiązań, które pozwolą na uatrakcyjnienie wyspy handlowej m.in. wykorzystanie interaktywnych ekranów. Możliwości jest naprawdę wiele, natomiast stoisko powinno być zgodne z identyfikacją wizualną firmy.

Stoiska targowe – zabawa światłem

Przez dłuższy czas standardem było korzystanie na stoiskach handlowych ze światła znajdującego się w obrębie centrum wystawienniczego. Obecnie oświetlenie stanowi integralną część konstrukcji stoiska i niemal każda wyspa wyposażona jest w odrębne oświetlenie.

Światło pełni wiele ważnych funkcji:

  • eksponuje wyspy handlowe, wyróżniając je spośród innych,
  • budzi zainteresowanie wśród odwiedzających targi, wystawy,
  • pozwala na tworzenie atmosfery, dzięki zastosowaniu oświetlenia o różnym natężeniu, barwie,
  • zwraca uwagę na najważniejsze produkty poprzez ich punktowe oświetlenie.

Zabawa światłem to fantastyczny sposób na uatrakcyjnienie przestrzeni stoiska handlowego. Światło umożliwia wyeksponowanie najistotniejszych elementów.  

Estetyka stoisk handlowych

Projektując stanowisko handlowe należy zadbać o wszystkie szczegóły – od materiałów, z których wykonane jest stanowisko, po meble, elementy wyposażenia i sposób rozmieszczenia produktów.

Warto oddzielić na stanowisku różne strefy m.in. przestrzeń, w której znajdą się nowości, produkty oraz informacje o nich, przestrzeń do prowadzenia rozmów. Wszystkie strefy powinny wzajemnie się przenikać.

Dużą uwagę przyciągają stoiska o nietypowym kształcie, ciekawej konstrukcji. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii przy tworzeniu oraz projektu wyspy możliwości są ogromne. Należy jednak dbać o zachowanie balansu pomiędzy formą a ilością zastosowanych efektów specjalnych, elementów dekoracyjnych, aby stoisko przyciągało uwagę i zaciekawienie, natomiast nie sprawiało wrażenia zbyt ekstrawaganckiego.

Dopełnieniem efektu końcowego stoiska może być wykorzystanie elementów naturalnych, takich jak drewno, kamień czy tkaniny.

Stoisko targowe wizytówką firmy

Wyspa handlowa jest tymczasowym biurem, odzwierciedleniem wizerunku firmy. Systemy wystawiennicze na targach to nie tylko stoiska, ale również meble oraz dodatki dekoracyjne. Należy zadbać o zachowanie równowagi pomiędzy poszczególnymi elementami tak, aby design był ciekawy i oryginalny a stoisko sprawiało wrażenie harmonijnego i spójnego.