Artykuł sponsorowany

Firma kurierska czy broker – co się opłaca?

Firma kurierska czy broker – co się opłaca?
Decydując się na przesłanie paczki lub listu, zwracamy uwagę przede wszystkim na koszt, jaki poniesiemy. Inne istotne kryteria to łatwość obsługi oraz szybkość dostawy. Każdy z tych czynników ma znaczenie. Dlatego, zanim zdecydujemy się skorzystanie z usług wybranego przewoźnika, zapoznajmy się z innymi, dostępnymi na rynku opcjami. Dla niektórych osób dobry przewoźnik to taki, który zrealizuje zlecenie jak najszybciej. Innym razem najważniejsze będzie dla nas bezpieczeństwo przesyłki, np. wtedy, gdy musimy dostarczyć delikatne przedmioty lub ważne dokumenty. Mimo wszystko, tym, co odgrywa największą rolę dla każdego klienta, jest cena takiej usługi. Wbrew pozorom, na rynku znajduje się wiele opcji, które pozwolą zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze. Jedną z nich jest tzw. broker, inaczej określany również jako pośrednik lub operator wirtualny. Czym różni się usługa pośrednika od standardowej, realizowanej bezpośrednio w konkretnej firmie? Broker to nic innego jak firma kurierska, która współpracuje z różnymi przewoźnikami. Przykładowo, kurier BPS posiada umowy partnerskie m.in. z Pocztą Polską, DHL, UPS, FedEX, GLS, czy TNT. Wszyscy dostawcy są sprawdzeni i powszechnie znani. Za pośrednictwem BPS, możemy skorzystać z usług któregoś z tych przewoźników. Po co? Czy nie lepiej samodzielnie wykupić usługę na stronie konkretnej firmy? Otóż nie. Dzięki długoterminowej współpracy partnerskiej i regularnemu wysyłaniu paczek, pośrednik wynegocjował z każdą z tych firm korzystniejsze warunki cenowe. Sprawia to, że korzystając z jego usług, za dostarczenie przesyłki zapłacimy znacznie mniej. Co więcej, mamy większą szansę na ekspresowe dotarcie paczki w miejsce docelowe, ponieważ broker umożliwia nam zdecydowanie większy wybór spośród kilku atrakcyjnych ofert.

Kto może korzystać z usług brokera? Podstawowe zasady

W przypadku kuriera BPS, z tego typu usługi mogą korzystać nie tylko firmy, ale również klienci indywidualni.  Zlecenia transportowe  są realizowane zarówno w obrębie całego kraju, jak i za granicą. Nie musimy podpisywać żadnej umowy z pośrednikiem. Zbędne są również deklaracje dotyczące minimalnej liczby miesięcznych nadań. Cały proces jest wyjątkowo wygodny dla klienta, ponieważ odbywa się za pośrednictwem formularza na stronie internetowej. Wycena jest realizowana na podstawie wymiarów i wagi paczki. Do tego możemy zamówić pewne usługi dodatkowe, które wiążą się oczywiście z dodatkowym kosztem, np. ubezpieczenie przesyłki, informację o doręczeniu, ekspresowe dostarczenie itd. Na paczce nie musimy umieszczać adresu. Zamiast tego, konieczne jest naklejenie listu przewozowego z danymi odbiorcy. Konieczność samodzielnego wydruku jest tutaj zależna od przewoźnika, którego wybierzemy. Wiele firm, np. GLS czy Geis, generuje listy przewozowe samodzielnie. Wówczas kurier przyjeżdża do nas już z gotowym wydrukiem i odbiera paczkę z domu lub biura. Do złożenia zamówienia u pośrednika konieczne jest wypełnienie formularza na stronie i opłacenie transportu przelewem. Wszystko odbywa się więc w taki sam sposób jak przy korzystaniu z usług każdej innej firmy przewozowej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.