Czym charakteryzują się opakowania kartonowe?

Opakowanie produktu w pierwszej kolejności kojarzy nam się z funkcjonalnością: zależy nam na tym, by bezpiecznie przetransportować produkt do hurtowni, a później do sklepu, by trafił do klienta w stanie nienaruszonym. Trzeba jednak dodać, że w dobie wszechobecnego marketingu zależy nam także na tym, by opakowanie przyciągało do zakupu. Czym charakteryzują się nowoczesne opakowania kartonowe?

Opakowania funkcjonalne, czyli jakie?

Opakowania kartonowe możemy podzielić na dwie grupy: opakowania, których jedynym zadaniem jest chronić produkt przed uszkodzeniami i umożliwiać jego bezpieczny transport oraz opakowania, które dodatkowo zachęcają klienta do zakupu. Kiedy wybieramy się do sklepu meblowego, czy sklepu ze sprzętem RTV lub AGD, przyglądamy się produktom wystawionym w zakupowych alejkach. Chcemy zobaczyć, jak dany mebel, dodatek, czy sprzęt, prezentuje się w pełnej okazałości, czy jest wykonany z takich materiałów, na jakich nam zależy, czy jego gabaryty będą pasowały do naszego domu, czy mieszkania. Takie produkty pakowane są w funkcjonalne opakowania kartonowe, od których oczekujemy wyłącznie trwałości. Zależy nam na tym, by spełniały swoje zadanie, czyli chroniły produkt przed uszkodzeniami mechanicznymi, czynnikami atmosferycznymi. Marketingowcy, których zadaniem jest zachęcenie do zakupu mebli, czy sprzętów, które kupujemy stosunkowo rzadko, nie muszą wkładać swojej pracy w projektowanie opakowań kartonowych pod kątem ich wyglądu. A jak jest z innymi produktami?

Uszlachetnione opakowania, które zachęcają do zakupu

Opakowania kartonowe, które mają dodatkowo za zadanie zachęcić klienta do zakupu, muszą być nie tylko funkcjonalne, ale atrakcyjne dla naszego wzroku. Najczęściej spotykamy w sklepach opakowania uszlachetnione. W jaki sposób kolorowe powierzchnie, obrazy, zdjęcia, skomplikowane wzory, czy litery trafiają na opakowania kartonowe?

– Trudne byłoby zadrukowanie powierzchni kartonu, który jest materiałem stosunkowo twardym, więc do produkcji opakowań kartonowych wykorzystuje się proces kaszerowania – mówi nam przedstawiciel firmy Studio Edytor z Dzierżoniowa.

Na czym to polega? Mówiąc w uproszczeniu, na powierzchnię kartonowego opakowania naklejany jest arkusz papieru (albo sam detal), który został wcześniej zadrukowany. Kaszerowane opakowania kartonowe mogą prezentować dokładnie, co znajduje się wewnątrz i pełnić jednocześnie funkcję ochronną oraz reklamową – przyciągają nasz wzrok. Na koniec warto dodać, że proces kaszerowania jest podobny do laminowania, jednak warto podkreślić, że jest to proces bardziej ekologiczny, dlatego warto wybierać tę właśnie technologię.

Materiał partnera