e-sklep

Cechy dobrego sklepu internetowego

Znaczna część sprzedaży przenosi się do internetu. Coraz więcej firm prowadzi sklep internetowy jako główny kanał sprzedaży lub dodatkowe wsparcie sklepu stacjonarnego. Aby e-sklep odniósł sukces i był chętnie odwiedzany przez klientów, musi posiadać kilka kluczowych cech. Sklep spełniający wymagania użytkowników będzie przyciągał większą liczbę klientów.

Jak stworzyć przyjazny użytkownikom sklep internetowy? Najlepiej spojrzeć na niego oczami potencjalnych klientów. Przedstawiamy najważniejsze cechy dobrego e-sklepu.

Przejrzystość, jasne zasady i łatwość nawigacji

Przede wszystkim sklep internetowy powinien być łatwy w obsłudze dla każdego użytkownika. Zwłaszcza, jeśli asortyment sklepu skierowany jest do różnych grup społecznych i wiekowych. Nie każda osoba odwiedzająca sklep musi być biegła w korzystaniu z najnowszych technologii. Prosta, intuicyjna i przejrzysta strona kierująca użytkownika przez proces zakupowy krok po kroku z pewnością sprawi, że klient nie zrezygnuje w połowie zakupów zniechęcony poszukiwaniami produktów lub finalizacją transakcji.

Warto również zwrócić uwagę na sposób prezentowania produktów, zarówno zdjęć jak i opisów. Przeglądnie zdjęć powinno być proste, a opisy dobrze widoczne i w miarę możliwości jak najbardziej szczegółowe. Zdjęcia powinny przedstawiać sprzedawany produkt możliwie dokładnie.

Strona dostosowana do urządzeń mobilnych

Coraz częściej zakupów dokonujemy za pośrednictwem smartfona. Jeśli strona nie będzie dostosowana do urządzeń mobilnych zakupy będą trudniejsze. Tym samym istnieje ryzyko, że klient skorzysta z usług konkurencji, gdzie zakupów dokona wygodniej, bez konieczności korzystania z komputera.

Projekty sklepów internetowych dostosowane do różnego rodzaju urządzeń realizuje na przykład firma CStore.

Obsługa klienta on-line lub łatwo widoczne dane kontaktowe

Klient podczas zakupów może mieć wątpliwości dotyczące produktu, a w trakcie dokonywania transakcji może napotkać na trudności. Możliwość porozmawiania z konsultantem na czacie lub poprzez formularz kontaktowy wpłynie na szybkość uzyskania odpowiedzi, a tym samym zadowolenie klienta oraz sfinalizowanie zakupów.

Inną możliwością jest stworzenie zakładki dotyczącej najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami. Szczegółowe opisy produktów i zdjęć powinny zminimalizować liczbę pojawiających się pytań, jednak jeśli klient będzie miał wątpliwości, bez problemu powinien znaleźć na stronie sklepu internetowego dane kontaktowe, takie jak adres mailowy lub numer telefonu. Jeśli każdorazowo uzyska wyczerpujące informacje dotyczące produktów – chętniej będzie wracał na zakupy.

Materiał partnera