Rower elektryczny – typy napędów i zestaw do samodzielnego montażu
Zestawy do samodzielnego montażu napędu elektrycznego do roweru
Fabryczne rowery elektryczne posiadają napęd zlokalizowany w centralnej części roweru. Połączony jest on bezpośrednio z łańcuchem, co pozwala zachować odpowiedni balans w trakcie jazdy. Moc napędu elektrycznego do roweru przenoszona jest bezpośrednio na łańcuch. Rowerzysta może klasycznie pedałować, a sam napęd pozwala w prosty sposób nabierać prędkości i pokonywać większe przeszkody na drodze. Korba tradycyjnego roweru zastępowana jest silnikiem z pojedynczą zębatką. W ofercie sklepu online ZibiBike dostępne są dwa kolejne rodzaje napędów elektrycznych do rowerów: z silnikiem w przednim lub tylnym kole. Polskie rowery elektryczne z reguły wykorzystywane są w dwóch celach – jako rowery miejskie, które ułatwiają dojazd do pracy i poruszanie się po niedużym obszarze, a także rowery wyczynowe, w których silnik elektryczny do roweru stanowi wsparcie do pokonywania trudnych terenów o urozmaiconej rzeźbie. Gotowe zestawy elektryczne: https://zibibike.pl/15-zestaw-elektryczny-do-roweruRower ze wspomaganiem elektrycznym – napęd przedni i tylni
Wariant z przednim napędem to zwykle cecha rowerów do jazdy po mieście. Silnik zostaje zamontowany w miejscu piasty przedniego koła. Rowerzysta, pedałując, uruchamia czujnik, który sygnalizuje silnikowi potrzebę wspomagania, dzięki czemu koło kręci się częściowo automatycznie. To najpopularniejsze rozwiązanie wśród rowerów elektrycznych damskich oraz rowerów miejskich – sprawdza się na płaskim terenie i regularnej nawierzchni. Na typowy zestaw na przednie koło składa się silnik o mocy 250W, bateria zasilająca, kontroler, wbudowany w uchwyt baterii, oraz tylko jeden przewód. Moc rowerów elektrycznych z napędem przednim to standardowo 250W. Parametry jazdy mogą być monitorowane za pomocą aplikacji na smartfony z systemem Android i iOS. Rowery ze wspomaganiem elektrycznym, których silnik instalowany jest w tylnym kole, mają typowe zastosowanie na terenach do jazdy górskiej i o nieregularnej rzeźbie. Silnik montuje się samodzielnie w miejscu piasty tylnego koła. Tego typu silniki do rowerów elektrycznych cechują się wyższą mocą, przekraczającą 250W. Poza tym zestaw do samodzielnego montażu nie różni się od wcześniej wspomnianych, za wyjątkiem dwóch przewodów (zamiast pojedynczego). Więcej na: Zibibike.pl - sprawna konwersja roweru na elektrycznyDziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana