Krótki trening – czy to ma sens?

Wiele osób tłumaczy swój brak aktywności brakiem czasu. Praca, dom, obowiązki, rodzina – nie wątpimy, że może być Ci ciężko wygospodarować każdego dnia 2 godziny na ćwiczenia. Możesz natomiast zdecydować się na krótkie treningi. Czy takie szybkie ćwiczenia mają sens? Jak przeprowadzić tego typu trening i o jakiej porze? Sprawdźmy!

Ćwiczenia kilkunastominutowe dla zapracowanych

Jeśli masz mnóstwo obowiązków i trudno Ci wygospodarować czas na ćwiczenia w domu, trening na siłowni czy wyjście na basen, możesz zdecydować się na ćwiczenia kilkunastominutowe. W sieci znajdziesz wiele programów instruktażowych, gdzie mniej lub bardziej znane osoby prezentują swoje programy. Te dostosowane są do indywidualnych potrzeb – szybkie spalanie, wzmocnienie mięśni, rzeźbienie pośladków czy poprawa stabilizacji i praca nad mięśniami core. Opcji jest wiele, dlatego bez trudu dopasujesz program do swoich oczekiwań!

Krótki trening – gdzie go przeprowadzić?

W związku z tym, że najczęściej decydujemy się na szybkie ćwiczenia, kiedy jesteśmy zapracowani, większość osób realizuje je w domu. Wystarczy kawałek przestrzeni i mata, by w kwadrans zrobić wydajny trening. Pamiętaj jednak, że powinien być on intensywny, poprzedzony rozgrzewką i zakończony rozciąganiem, dzięki czemu zmniejszysz ryzyko kontuzji i odnotujesz lepsze efekty. Krótkie treningi można też zrealizować w klubie fitness – na przykład siłownia Gdańsk Total Fitness ma w swojej ofercie 15-minutowe bloki ćwiczeń (m.in. Fire 15’, trening obwodowy 15’ czy ABS 15’). Jeśli więc masz chwilę, to doskonałym pomysłem jest odwiedzenie klubu choćby na pół godziny. Oczywiście możesz dodatkowo zdecydować się na kilka minut na bieżni czy dodatkową serię na siłowni. Ponadto szybkie treningi są idealne, kiedy jesteś na wyjeździe i nie chcesz odpuszczać aktywności. Nawet wolny kwadrans, który masz spędzić w hotelu, możesz przeznaczyć na ćwiczenia. Gwarantujemy – poczujesz się świetnie!

Zalety krótkich treningów

Krótkie formy treningowe, nazywane w skrócie KFT, mają wielu zwolenników. Są to zarówno osoby, którym brakuje czasu na dłuższe aktywności, jak i takie, które po prostu cenią szybki trening za jego inne zalety. Wśród nich możemy wyróżnić:

  • Dodatkowy bodziec treningowy, który mobilizuje ciało do rozbudowy mięśni i stymuluje do spalania kalorii;
  • Sposób na stagnację treningową – urozmaicenie, uatrakcyjnienie ćwiczeń;
  • Pobudzenie organizmu;
  • Zwiększenie produkcji endorfin;
  • Przyspieszenie regeneracji mięśni;
  • Sprawniejsza praca metabolizmu.

Jak widzisz, szybkie treningi mają sens i mogą bardzo korzystnie wpłynąć na Twój organizm. Warto jednak pamiętać, aby nie stosować ich w momencie przetrenowania, a intensywność dopasować do swoich predyspozycji. Owocnych ćwiczeń!

Materiał partnera