Artykuł sponsorowany

Różnice między wynajmem a leasingiem samochodu

Różnice między wynajmem a leasingiem samochodu

Własna flota samochodów jest bardzo istotnym elementem działalności wielu firm. Bez dysponowania odpowiednią ilością samochodów ciężko jest bowiem jeździć na konferencje branżowe, czy na spotkania z klientami. Im większa firma, tym potrzeby związane z wielkością floty samochodów stają się coraz większe. Służbowy samochód zazwyczaj dostają wszyscy kierownicy i managerowie, a także firmowi reprezentanci, czyli spotykający się z klientami handlowcy. Żeby zapewnić odpowiednio dużą flotę samochodów, firmy mają dwie możliwości: albo skorzystać z oferty zakupu aut w leasingu, albo zdecydować się na długoterminowe wynajęcie samochodów. Która jest lepsza?

Jakie są różnice pomiędzy leasingiem a długoterminowym wynajmem samochodów?

Oba sposoby kompletowania firmowej floty samochodów są do siebie bardzo zbliżone, ponieważ w obu właściciel firmy płaci miesięczną ratę za możliwość korzystania z samochodu lub z samochodów. Jest jednak jeden istotny element, który różni leasing operacyjny od wynajmu długoterminowego, a jest nim cel zawieranej umowy. W przypadku klientów, którzy jednocześnie muszą podpisać umowy na korzystanie z większej ilości samochodów, różnica ta jest szczególnie znacząca. Właściciele firm nie mają potrzeby posiadania floty samochodowej na własność, tylko są raczej nastawieni tylko na jej użytkowanie. W takim przypadku wynajem długoterminowy jest oczywiście znacznie lepszą opcją. Wiążę się bowiem z nieco niższymi kosztami i jednocześnie nie trzeba samemu zajmować się ich obsługą, czyli m.in. wykonywaniem okresowych przeglądów wykorzystywanych aut, wykupywaniem ich ubezpieczenia OC czy serwisem. Wszystkie te elementy stoją po stronie właściciela samochodów, czyli formalnie po stronie wypożyczalni, z którą podpisało się umowę najmu.

Jakie są dokładnie warunki długoterminowego wynajmu samochodów?

Jak tłumaczy nasz rozmówca, przedstawiciel Wypożyczalni Samochodów ECJ RENT, która oferuje usługi zarówno długo-, jak i krótkoterminowego wynajmu samochodów: Usługa długoterminowego wynajmu samochodów jest dedykowana przede wszystkim właśnie właścicielom firm, którzy dzięki niej mają możliwość łatwego i stosunkowo taniego skompletowania firmowej floty samochodów. Umowa długoterminowego wynajmu jest podpisywana minimum na dwa lata. Im jest ona dłuższa, tym cena wynajmu jest niższa. Przez cały okres wynajmowania samochodów klient może bez problemu je użytkować. W cenie opłacanego najmu jest wliczony serwis samochodów oraz polisy ubezpieczeniowe. Klient nie musi ponosić żadnych związanych z nimi opłat. Jedyny dodatkowy koszt klienta to oczywiście zakup potrzebnego paliwa. Po zakończeniu umowy najmu, klient zwraca do wypożyczalni wszystkie wynajęte samochody.

Co bardzo ważne dla klientów, którzy zastanawiają się nad tym, czy warto jest skorzystać z usług wynajmu długoterminowego samochodów, wszystkie oferowane w takiej formie do wynajęcia samochody są zazwyczaj fabrycznie nowe i w takim stanie trafiają do klienta. Nie ma w nich zatem żadnych ukrytych awarii czy usterek. Dla firm istotny może być także fakt, że podpisując umowę wynajmu wypożyczalnie nie sprawdzają i nie weryfikują zdolności kredytowej dzierżawcy. Przy wynajmie samochodu ta jest bowiem nieistotna.

Jakie są największe korzyści wynajmu długoterminowego samochodów firmowych?

Korzyści z takiej formy pozyskania floty samochodów jest bardzo wiele. Przede wszystkim poniesione w ten sposób koszty można bez problemu uwzględnić w kosztach prowadzenia działalności firmy, dzięki czemu firma zapłaci znacznie niższe podatki. W porównaniu do zakupu samochodów w leasingu, decydując się na długoterminowy wynajem samochodów, nie trzeba od razu ponosić żadnych dodatkowych kosztów. Płaci się tylko miesięczne opłaty za wynajem i nie trzeba na początku wpłacać także wkładu własnego, jak cały czas często jest przy zakupie samochodów w leasingu.

Wypożyczalnie samochodów dbają też o to, żeby samochody udostępniane w jednym momencie klientowi miały dokładnie taki sam wygląd. Na życzenie klienta zazwyczaj można je także spersonalizować, wybrać najbardziej odpowiedni i najlepiej pasujący do logo firmy kolor lakieru czy nakleić na samochody folie z logo i danymi firmy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.