Artykuł sponsorowany

Kryteria wyboru fotelika samochodowego

Kryteria wyboru fotelika samochodowego

Wybór fotelika samochodowego dla dziecka to trudna decyzja. Nie chodzi tylko o fakt, że wiąże się z dużym wydatkiem. Fotelik samochodowy ma chronić dziecko w niebezpiecznych sytuacjach, zapewniać mu nie tylko komfort i wygodę jazdy, ale przede wszystkim być ochroną podczas stłuczki lub poważniejszego wypadku. Źle dobrany może przynieść odwrotny efekt i być zagrożeniem dla malucha. Jak więc wybrać bezpieczny fotelik samochodowy?

Fotelik samochodowy – gdzie kupować

Kupno fotelika samochodowego dla dziecka powinno być dobrze przemyślane i kierowane solidną wiedzą odnośnie bezpieczeństwa w podróży. Z tego względu jedną z lepszych opcji jest udanie się do sklepu z akcesoriami dla dzieci, który zajmuje się sprzedażą fotelików. Profesjonalni pracownicy z dużym doświadczeniem w branży z pewnością okażą pomoc w wyborze, przyczyniając się do podjęcia najrozsądniejszej decyzji. Zakup fotelika samochodowego przez Internet może być dużo wygodniejszy i szybszy, minusem jest jednak to, że trzeba samodzielnie wyszukać informacji o danych technicznych produktu. Pomocne mogą okazać się fora internetowe, gdzie rodzice dzielą się swoimi doświadczeniami. Najmniej rozsądny jest zakup fotelika w hipermarkecie. Modele tam dostępne są często atrakcyjne cenowo, ich jakość ma jednak wiele do życzenia.

Jaki fotelik samochodowy wybrać?

Podstawowym i najważniejszym kryterium, którym należy się kierować przy wyborze fotelika samochodowego dla dziecka, jest waga malucha. Foteliki dzielą się pod tym względem na trzy główne grupy. Pierwsza z nich, grupa „0+”, przeznaczona jest dla dzieci do 13 kilogramów. Są to zazwyczaj maluchy od pierwszego dnia życia do 12-15 miesiąca życia. Druga grupa, tak zwana „1”, obejmuje dzieci mieszczące się w przedziale 9-18 kilogramów, czyli najczęściej od koło 9 miesiąca do 4 roku życia. Ostatnia grupa „2-3” to foteliki dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat, ważących 15-36 kilogramów. Jako, że prawo nie narzuca limitu wieku, który określałby obowiązek przewożenia dziecka w foteliku, pod uwagę brany jest jedynie wzrost. Dziecko do 150 cm nie może podróżować bez odpowiedniego zabezpieczenia, chyba że ma już 135 cm i waży więcej niż 36 kilogramów, czyli przekracza dopuszczalną wagę dostępnych na rynku fotelików.

Kryteria wyboru fotelika samochodowego

Oprócz tego, że fotelik powinien być prawidłowo dobrany do wagi dziecka, dobrze, żeby spełniał jeszcze kilka innych wymogów. Warto sprawdzić jego ocenę w niezależnych testach ADAC.

Jak tłumaczy ekspert ze sklepu Świat Dziecka: „Tylko modele wysokiej jakości dostają zadowalające noty, które z kolei przekładają się na większe bezpieczeństwo malucha.  Fotelik powinien też być odpowiednio dopasowany do modelu samochodu, w którym będzie zamontowany.” Warto przed zakupem zrobić przymiarkę i sprawdzić, czy mocowanie jest kompatybilne z modelem auta.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.