Akumulatory odpowiednie do motocykli

Akumulator to bez wątpienia jeden z najważniejszych elementów każdego pojazdu silnikowe – w tym również motocykla. Z czasem każdy akumulator ulegnie zużyciu w stopniu wykluczającym go z dalszego użytku. Wtedy przyjdzie moment, kiedy należy nabyć nowy – warto rozważyć ten zakup również po długim sezonie zimowym. Czym warto kierować wybierają odpowiedni akumulator dla naszego jednośladu?

Jak wybrać nowy akumulator?

Najprostszą i najmniej angażującą metodą wyboru nowego akumulatora jest postawienie na sprzęt tego samego modelu, co do tej pory wykorzystywane ogniwo. Mamy wtedy pewność, że parametry urządzenia będą odpowiadać wymogom naszego pojazdu. Z drugiej strony należy pamiętać, że każdy model ma swoje plusy i minusy – warto zdecydować się na sprawdzony akumulator wyłącznie jeśli jesteśmy zadowoleni z jego jakości. Inną metodą jest skorzystanie z pomocy. Możemy w tym charakterze użyć specjalnych wyszukiwarek, dostępnych na stronach producentów akumulatorów oraz sklepów internetowych – jednym z nich, który oferuje takie rozwiązanie jest sklep Bat Profi.

Rodzaje akumulatorów

Oferta akumulatorów motocyklowych jest bardzo podobna do tej obejmującej urządzenia dla innych pojazdów. Znajdziemy wśród nich:

  • Akumulatory kwasowo – ołowiowe – nazywane również konwencjonalnymi. Ich wnętrze wypełnia płynny elektrolit, który służy magazynowaniu energii. Konieczne muszą być zamontowane w pozycji pionowej, w przeciwnym wypadku może dojść do wyciekania elektrolitu. Dedykowane są motocyklom starszej daty.
  • Akumulatory AGM – między płytami dodatnimi i ujemnymi posiadają maty z włókna szklanego, które wiąże elektrolit. Dzięki takiemu rozwiązaniu płyn nie wycieka z akumulatora, nawet po jego przechyleniu o 45 stopni. Wykazują dłuższą żywotność i lepsze parametry pracy, niż akumulatory konwencjonalne. Stosowane są w nowszych pojazdach, które mają większe zapotrzebowanie na energię elektryczną (wyposażone są w większą ilość urządzeń pobierających prąd)
  • Akumulatory żelowe – elektrolit w nich wzbogacony jest żelem kamionkowym, które powoduje zagęszczenie płynu. W ten sposób elektrolit nie wypływa z akumulatora nawet po przechyleniu go o 90 stopni. Podobnie jak akumulatory AGM stosowane są w nowszych pojazdach o dużym zapotrzebowaniu na energię – są dużo bardziej odporne na wysokie obciążenia oraz większe wyładowania.
  • Akumulatory Lithium – to najnowsza generacja akumulatorów dostępnych na polskim rynku. Odznaczają się wysoką mocą oraz niewielką wagą, dzięki czemu idealnie spisują się przede wszystkim w pojazdach sportowych, których osiągi w dużej mierze zależą od masy.
Materiał partnera