Upominki reklamowe jako prezent

Podarunek jest jednym z najlepszych sposobów na to, aby dać komuś do zrozumienia, że o nim myślimy i pamiętamy. Dlatego wiele firm korzysta z upominków reklamowych, obdarowując swoich klientów przy różnych okazjach. Jakie gadżety reklamowe sprawdzają się najlepiej w roli prezentu? W jakich okolicznościach można zrobić swojemu klientowi prezent w postaci upominku reklamowego?

Jakie gadżety reklamowe nadają się na prezent?

Gama gadżetów reklamowych jest bardzo szeroka: od długopisów przez ceramikę po elektronikę, parasole, odzież… Każdy praktyczny przedmiot może zyskać wartość marketingową, jeśli zostanie odpowiednio spersonalizowany, a także wręczony we właściwych miejscu i czasie.

Gadżety reklamowe dobre na prezent powinny wyróżniać się trwałością i wysoką jakością wykonania. O ile ołówki możesz rozdawać każdemu, kto odwiedzi Twoje stoisko na targach branżowych, o tyle eleganckie wieczne pióro będzie odpowiednie do wyrażenia wdzięczności za wieloletnią współpracę ze stałym klientem – mówi specjalista z Videodruk.

Upominki reklamowe powinny być eleganckie i estetyczne, a przy tym funkcjonalne. Mogą to być, poza wspomnianymi piórami i innymi artykułami piśmienniczymi z wyższej półki, takie akcesoria, jak: filiżanki, elektronika, zestawy do wina, zestawy aromaterapeutyczne – coś, co będzie towarzyszyło obdarowanemu w chwilach relaksu.

Kiedy wręczać upominki reklamowe?

W ciągu roku jest wiele okazji, aby obdarować klienta czy partnera biznesowego. To, kiedy wręczymy prezent reklamowy, zależy od stopnia znajomości oraz relacji z daną osobą. Jeśli znamy klienta na tyle dobrze, że wiemy, jakie są jego zainteresowania, można do nich nawiązać, np. osobie lubiącej sport wręczyć krokomierz albo porządny zestaw narzędzi rowerowych. Jeśli wiemy, kiedy dana osoba ma urodziny, można wykorzystać tę datę – to bardzo wyraźny sygnał pamięci.

Naturalnie, warto sprawiać swoim klientom prezenty przy okazji najważniejszych świąt w roku – Bożego Narodzenia czy Wielkiej Nocy. Takich okazji może być jednak więcej. Możesz też stworzyć je sam. Jeśli Twój produkt wiąże się jakoś z konkretną porą roku czy jest używany w specyficznych okolicznościach, idź tym tropem. Produkujesz parasole? Wyślij prezent tuż przed zapowiadanymi jesiennymi opadami. Sprzedajesz dmuchane baseny? Podaruj klientowi prezent w pierwszy dzień lata. Jeśli zajmujesz się artykułami dziecięcymi i szkolnymi, odpowiednie daty dla Ciebie to 1. czerwca i 1. Września – Dzień Dziecka i rozpoczęcie roku szkolnego.

To tylko kilka przykładów. Zarówno pod względem wyboru gadżetów reklamowych na prezent, jak i okazji oraz okoliczności ogranicza Cię jedynie wyobraźnia!

Materiał partnera