Artykuł sponsorowany

Wybór drukarki. Czy marka ma znaczenie?

Wybór drukarki. Czy marka ma znaczenie?
Wśród drukarek domowych zdecydowanie największą popularnością cieszą się urządzenia atramentowe marek takich jak HP, Brother i nieco rzadziej - Canon. Wielofunkcyjne urządzenia drukujące dla przedsiębiorstw najczęściej wykorzystują rozwiązania laserowe, a poza drukarkami wymienionych wyżej gigantów branży, w biurach spotkamy też modele marki Epson i Samsung. Ta lista nie wyczerpuje jednak naszych możliwości wyboru.

Dobra marka to nie tylko znana marka

Kupując nową drukarkę do biura zazwyczaj chcemy zaoszczędzić, a jednocześnie mieć pewność, że wchodzimy w posiadanie urządzenia wysokiej jakości, które posłuży bezawaryjnie przez długie lata. Sprawy komplikuje fakt, że niski koszt inwestycyjny pociąga za sobą często wysokie koszty użytkowania drukarki. Mamy tu więc pierwsze poważne utrudnienie w podejmowaniu decyzji.
Większość osób zakłada, że znana marka jest gwarantem wysokiej trwałości drukarki. Niewątpliwie warto zaufać producentowi, który działa na rynku  od bardzo dawna i cieszy się pozytywnymi opiniami wśród dotychczasowych klientów. Nie oznacza to jednak, że należy z góry skreślać mniej znane firmy – zauważa nasz rozmówca z firmy Offishop.pl.

Liderzy wydruków – HP i inni

Skrót HP, oznaczający amerykańską markę Hewlett-Packard, zna chyba każdy. Rzeczywiście, drukarki HP cieszą się największą popularnością, mamy tu jednak na myśli przede wszystkim urządzenia atramentowe do zastosowań domowych. Wśród zalet drukarek HP trzeba wymienić względnie przystępne ceny, dobrą jakość i ich kompaktowe wymiary. Największą konkurencję dla HP stanowią drukarki Brother. Te urządzenia doskonale sprawdzają się również w zastosowaniach biurowych. Charakteryzują się bardzo dużą wydajnością, wynikającą z szybkiego tempa pracy. Są też stosunkowo tanie w eksploatacji, co zachęca do wykorzystywania ich tam, gdzie drukuje się w dużych ilościach. Z kolei w sytuacji, gdy zależy nam na kolorowych wydrukach w bardzo dużej rozdzielczości, a więc drukujemy głównie zdjęcia lub inne kolorowe grafiki, warto zainwestować w urządzenie drukujące marki Canon.

Ricoh – marka, którą warto poznać

Jednak inwestycja w kolorowe urządzenie drukujące nie zawsze się opłaca. W kancelariach księgowych i rachunkowych, biurach działów finansowych, obsługi personalnej oraz wszędzie tam, gdzie drukarki służą właściwie wyłącznie do utrwalania dokumentów tekstowych (faktur, dokumentów przewozowych, oficjalnej, tradycyjnej korespondencji), nie warto płacić za funkcje, które nie będą wykorzystywane. Świetną propozycję „budżetową” stanowią monochromatyczne drukarki Ricoh. Użytkownicy chwalą te urządzenia drukujące za funkcjonalność, ale też dobrą relację jakości do ceny. Urządzenia tej marki być może nie zachwycają wyglądem i wg niektórych pracują dość głośno, jednak nie sposób lekceważyć faktu, że są szybkie i niezawodne, przy czym koszty eksploatacyjne również są na bardzo przyzwoitym poziomie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.