Trendy w projektowaniu i produkowaniu materiałów POS

Mimo swojej zróżnicowanej formy, materiały POS łączą dwie wspólne cechy: zwrócenie uwagi konsumentów w obiektach handlowych oraz nakłonienie ich do zakupu. Poznaj aktualne trendy w tworzeniu skutecznych materiałów POS.

Permanentne i tymczasowe materiały POS

Materiały POS możemy podzielić na tymczasowe i permanentne. Podział ten uzależniony jest przede wszystkim od rodzaju materiału zastosowanego do ich produkcji. W tworzeniu permanentnych materiałów POS wykorzystuje się takie surowce jak: materiały sztuczne, drewno, metale, a także coraz częściej karton.

Tymczasowymi materiałami POS są przede wszystkim ulotki, plakaty czy broszury, i do ich produkcji stosowany jest przede wszystkim papier.

Globalne trendy w produkcji materiałów POS

Materiały POS, jako efektywne narzędzia wspierające sprzedaż, stają się coraz bardziej spójne i koherentne z kampaniami marketingowymi oraz rodzajem komunikacji realizowanym przez marki. Co więcej, przedsiębiorstwa coraz większą uwagę przykładają do wykorzystywania proekologicznych materiałów POS wykonywanych z tektur oraz przyjaznych środowisku materiałów naturalnych. Wpływa to w dużym stopniu na branżę POS, która stopniowo zamienia plastiki na biodegradowalne sklejki, drewno lub inne materiały, które mogą być łatwo poddawane recyklingowi.

Innym globalnym trendem jest coraz intensywniejsza customizacja, która staje się ważnym aspektem w uwiarygadnianiu marki oraz ułatwianiu jej komunikacji z grupą odbiorców. Wykorzystywanie odpowiednio zaprojektowanych materiałów POS ułatwia komunikację i sprawia, że staje się ona efektywniejsza. Poza tym customizacja wpływa na pozycjonowanie marki w percepcji konsumentów, co jest szczególnie istotne w obecnej rynkowej konkurencyjności i przy wszechobecnym szumie reklamowym.

Angażowanie wielu zmysłów jednocześnie

Według brytyjskiego oddziału międzynarodowej organizacji POPAI, która nadzoruje trendy w sektorze marketingu i retailu, konsumenci zwracają szczególną uwagę na świetlne materiały POS. Wedle opublikowanego raportu aż 23% respondentów twierdzi, że standy z elementami świetlnymi skuteczniej zmotywowały ich do zakupu eksponowanego towaru niż materiały POS bez podświetlenia.

Warto również zwrócić uwagę na wciąż niedoceniany zmysł zapachu. Według 75% ankietowanych w badaniu POPAI ładny zapach znacząco przykuwał uwagę konsumentów i skutecznie motywował ich do podjęcia zakupowej decyzji.

Dzięki znajomości globalnych trendów w branży POS możliwe jest o wiele łatwiejsze wypracowywanie rozwiązań zgodnych z DNA marki, które zapewnią jej wzmocnienie komunikatu marketingowego oraz silniejsze skłanianie konsumentów do zakupów w miejscach sprzedaży. Wykorzystywanie proekologicznych materiałów POS oraz dbanie o spójny wizerunek marki przyczyni się do lepszego pozycjonowania jej oraz jej produktów w percepcji docelowej grupy klientów.

Szukasz oferty proekologicznych i nowoczesnych materiałów wspierających sprzedaż? Sprawdź ofertę materiałów POS Canvas – doświadczonych specjalistów od visual merchandisingu.

Materiał partnera