drukarka-do-biura

Jak kupić dobrą drukarkę do biura?

Drukarka jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym w biurze, tuż obok komputera czy telefonu. Często od jej działania zależy tempo pracy w całej firmie. Niesprawna czy powolna drukarka potrafi sparaliżować biuro na kilka godzin, obniżyć zyski firmy i komfort pracy. Jak więc kupić dobrą drukarkę do biura? Wybrać laserową czy atramentową? Na jakie inne cechy drukarki zwrócić uwagę przy zakupie? Dowiesz się tego z lektury artykułu.

Drukarka do biura: laserowa czy atramentowa?

O odpowiedź na to pytanie poprosiliśmy eksperta z firmy Grafix-Bis:

Drukarki atramentowe mają dwie podstawowe zalety – są tańsze od laserowych i mają tańsze tusze niż drukarki laserowe. Na tym jednak kończą się zalety drukarki atramentowej. Tańsze tusze bardzo szybko się wyczerpują i trzeba je wymieniać o wiele częściej niż przy drukarce laserowej. Dodatkowo drukarka laserowa drukuje o wiele szybciej niż atramentowa. Nasz wybór powinien więc zależeć od tego, jak będziemy używać drukarki. Jeśli drukujemy mało i rzadko, wybierzmy drukarkę atramentową. Jeśli drukujemy często i dużo – laserową.

To jednak dopiero początek pytań, jakie musimy sobie zadać, aby wybrać odpowiednią drukarkę do biura.

Jeśli wybór nas przerasta albo nie mamy budżetu na drukarkę do biura, możemy skorzystać z usługi, jaką jest drukowanie przez zewnętrzną firmę.

Na co jeszcze zwrócić uwagę kupując drukarkę do biura?

  • Czy drukuje dwustronnie? To pozwala oszczędzić duże sumy na papierze do drukowania.
  • Jak szybko drukuje? W przypadku drukowania dużych ilości dokumentów, szybka praca drukarki zapobiegnie kolejkom przy sprzęcie i opóźnieniom w pracy.
  • Czy ma Wi-Fi? Połączenie bez kabla pozwoli korzystać z drukarki wielu pracownikom jednocześnie, również tym oddalonym od sprzętu czy nawet będącym w innym pomieszczeniu.
  • Jakie formaty obsługuje? Niektóre działalności wymagają wydruków w formacie innym niż A4, np. A6, B5 czy kopertowym.
  • Jaką ma rozdzielczość wydruku? Przy wysokiej rozdzielczości rzędu 4800x1200dpi można drukować zdjęcia, przy niskiej – tylko dokumenty.
  • Czy ma inne funkcje? W wielu biurach kserowanie, skanowanie i kopiowanie to codzienność. Jedna maszyna obsługująca wszystkie te funkcje to ułatwienie w pracy i duża oszczędność.
  • Jaka jest jej cena? Nie zawsze możemy od razu pozwolić sobie na najlepszy sprzęt, czasem podstawowym kryterium jest ograniczony budżet. Przy drukarce atramentowej do małego biura możemy zmieścić się nawet w 200 zł, przy laserowej – w 500 zł.

Nie wszystkie pytania są równie istotne. Wszystko zależy od tego, jak dużą mamy firmę i jak często oraz co będziemy drukować.

Materiał partnera