Rodzaje kaszek dla niemowląt

Kaszki są smacznym i zdrowym pomysłem na posiłek dla dziecka. Można je wprowadzać do diety już po ukończeniu przez nie 4 miesiąca życia.

W zależności od potrzeb możemy wybierać spośród kaszek mlecznych, tworzonych na bazie mleka modyfikowanego oraz bezmlecznych. Powstają one z różnorodnych ziaren i występują w wielu wersjach smakowych – od naturalnych, po owocowe.

Rozszerzanie diety

Kaszki są doskonałym sposobem na wprowadzanie do codziennego jadłospisu dziecka pierwszych stałych posiłków. Posiadają gładką konsystencję, dzięki czemu są łatwe do połknięcia podczas podawania łyżeczką. Ponadto są zdrowe i bardzo sycące. Pierwsze kaszki można podawać już od 4 miesiąca życia. Najczęściej wprowadzanie ich do diety rozpoczyna się od produktów ryżowych, kukurydzianych czy gryczanych, ponieważ nie zawierają one glutenu. W następnej kolejności zazwyczaj po ukończeniu przez niemowlę 6 miesiąca, można podawać również kaszki na bazie pszenicy, owsa, czy wielozbożowe. Aby urozmaicić posiłki, można łączyć je np. z przetartymi owocami.

Rodzaje kaszek

Do wyboru mamy kaszki mleczne, w których składzie znajduje się mleko modyfikowane oraz bezmleczne. Pierwsze są idealnym rozwiązanie dla dzieci karmionych mieszankami, natomiast drugie przeznaczone są dla tych karmionych piersią. W przypadku niemowląt poniżej 1 roku życia obie wystarczy zalać odpowiednią ilością wody i wymieszać. Starszym dzieciom kaszki bezmleczne można mieszać z np. z mlekiem roślinnym. Są  one bardzo wygodne, proste i szybkie w przygotowaniu.

Możemy również wybierać spośród produktów jednoskładnikowych np. kaszek ryżowych oraz wielozbożowych o smaku naturalnym lub owocowym. Na rynku znaleźć można także kaszki „ na dzień dobry” i „na dobranoc”, które są bardzo pożywne i sycące, dzięki czemu mogą stać się jednym z głównych posiłków w ciągu dnia.

Zobacz kaszki dla niemowląt oferowane przez Humana Baby: https://humana-baby.pl/kategoria/kaszki/

Jak wybrać najlepszą kaszkę?

Szukając produktu idealnego dla naszego dziecka, musimy wziąć pod uwagę przede wszystkim skład. Aby kaszka była zdrowa i bezpieczna dla małego brzuszka, powinna być zrobiona z najlepszych zbóż, pochodzących z ekologicznych upraw. Ważne jest również to, aby nie zawierała cukru, czy laktozy i mleka krowiego, które mogą powodować problemy trawienne. Najlepiej wybierać produkty o naturalnym smaku, które nie będą zmieniały preferencji żywieniowych dzieci. Jeśli przyzwyczaimy je do podawania bardzo słodkich kaszek – np. o smaku czekolady, czy wyjątkowo słodkich owoców, może się okazać, że nie będą chciały przyjmować produktów o bardziej neutralnym i mniej atrakcyjnym dla nich smaku.

O czym należy pamiętać?

Wprowadzając do jadłospisu niemowlęcia kaszki zbożowe, należy przestrzegać zalecanych w danym wieku ilości – ma to szczególne znaczenie w przypadku produktów zawierających gluten, takich jak kaszki pszenne, czy wielozbożowe. Nie można również zapominać o tym, że do 1 roku życia, głównym składnikiem diety  dziecka powinno być mleko.

Materiał partnera