Zalety stosowania systemu rezerwacji online z punktu widzenia przedsiębiorcy

Nie ulega wątpliwości, iż nowoczesne technologie ułatwiają funkcjonowanie we współczesnym świecie. Postęp techniczny stale idzie do przodu, a jego rezultatem są różnego rodzaju gadżety elektroniczne, programy komputerowe czy aplikacje (zarówno te na komputer, jak i na tablet oraz smartfona).

Trudno dziś sobie wyobrazić funkcjonowanie bez nowoczesnych wynalazków mających wpływ na jakość codziennego życia. Wystarczy spojrzeć na statystyki – kilkanaście milionów Polaków codziennie korzysta z sieci, niemal 60% posiada nowoczesny telefon z dostępem do Internetu, a prawie połowa załatwia wiele codziennych spraw w sposób zdalny (na przykład robi zakupy w e-sklepach bądź reguluje rachunki za pomocą bankowości elektronicznej). Człowiek współczesny robi się wygodny, a przy tym nie lubi tracić czasu. To znak dla przedsiębiorców, którzy muszą wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów i spełniać ich stale rosnące wymagania co do jakości usług. Właściciele firm – zwłaszcza tych małych – muszą być konkurencyjni na rynku, gdyż tylko wtedy mają szansę osiągnąć sukces. A co przyciąga klientów? Przede wszystkim wysoka jakość obsługi i nowoczesność. Jednym z wyznaczników nowoczesności są rezerwacje online, które umożliwiają klientom niemal bezproblemowe umówienie się z fryzjerem bądź kosmetyczką. Ale rezerwacje online to także duża korzyść dla właścicieli firm, którzy dzięki nim mogą podnieść wydajność swojej pracy. Jakie są korzyści z elektronicznych rezerwacji? Oto kilka z nich.

Prowadzenie działalności bez względu na porę dnia i tygodnia

Rezerwacje online umożliwiają prowadzenie działalności przez siedem dni w tygodni, dwadzieścia cztery godzinę na dobę. System rezerwacji elektronicznej umożliwia klientowi rezerwowanie wizyty w godzinach, które są dla niego wygodne – na przykład wczesnym rankiem, wieczorem, w nocy lub w weekend. Rezerwacja u fryzjera lub kosmetyczki może się odbyć w godzinach, gdy dany salon już nie pracuje. W ten sposób firma nie tylko nie traci dotychczasowych klientów (którzy nie zdążyli się zarejestrować w ciągu dnia i mogą szukać bardziej korzystnych rozwiązań u konkurencji), ale także może zyskać zupełnie nowych – na przykład tych, co dopiero poszukują salonu i skorzystają z możliwości natychmiastowej rezerwacji wizyty. Zatem system elektronicznych rezerwacji pracuje nawet wtedy, gdy właściciel firmy i jego pracownicy odpoczywają.

Koncentracja na wykonywaniu usługi

Rezerwacje online umożliwiają całkowite skupienie się na kliencie. Wielu właścicieli małych firm (którzy nie posiadają zbyt wielu pracowników) często boryka się z dylematem – czy obsługiwać obecnego klienta czy też może odebrać dzwoniący telefon, aby nie stracić innego. W niektórych sytuacjach rodzi to problemy, gdyż wielu klientów nie lubi, gdy fryzjerka bądź kosmetyczka przerywa dany zabieg. A niezadowolenie klienta może skutkować jego stratą. Rozwiązaniem są rezerwacje online, które daję pewne poczucie bezpieczeństwa i świadomość, iż zainteresowany klient będzie mógł zarezerwować wizytę nawet wtedy, gdyż w salonie nikt nie odbiera telefonu. W ten sposób zyskuje się podwójną korzyść – zadowolenie obsługiwanego klienta i zminimalizowanie ryzyka utraty klienta dzwoniącego.

Oszczędności

Elektroniczny system rezerwacji przynosi wiele oszczędności – i to zarówno w wymiarze finansowym, jak i czasowym. Przede wszystkim nie ma potrzeby zatrudniania osobnego pracownika do obsługi rezerwacji, który odbierałby telefony, potwierdzał rezerwacje, przyjmował rezygnacje i wyjaśniał brak umówionej wizyty. To wszystko dzieje się za pośrednictwem rezerwacji online. Przekłada się to w sposób bezpośredni na oszczędność czasu – pracownicy nie muszą tracić cennych minut na rozmowy telefoniczne, a cały zaoszczędzony czas mogą przeznaczyć na profesjonalną obsługę osób przebywających w danej chwili w salonie. Dodatkowo system rezerwacji online pozwala na umawianie niemal w ostatniej chwili – każdy klient może sprawdzić dostępność danego terminu i umówić się na wizytę nawet za kilkanaście minut. W ten sposób eliminuje się ryzyko nadmiaru wolnych okienek.

Eliminacja pomyłek

Rezerwacje online niemal w 100% wykluczają możliwość występowania pomyłek. W tym przypadku nie ma możliwości, aby ktoś czegoś nie usłyszał lub pomylił daty rezerwacji, Każda rezerwacja u fryzjera bądź kosmetyczki jest automatycznie zapisywana w systemie, który blokuje dany termin i uniemożliwia zarezerwowanie go innej osobie. Nawet w przypadku pomyłki klienta (na przykład w czasie wyboru daty) istnieje możliwość szybkiego naprawienia błędu – każdorazowo klient otrzymuje potwierdzenie rezerwacji i jeżeli zobaczy, że się pomylił, to może ją anulować (także online) i zarezerwować inny termin. W ten sposób eliminuje się ryzyko ludzkiego błędu, który może sprawić, iż dwóch klientów będzie umówionych na ten sam termin, a dwóch kolejnych nie zostanie w ogóle zapisanych w grafiku.

Pomoc w promocji firmy

Każdy biznes korzystający z nowych technologii jest postrzegany jako nowoczesny i wychodzący naprzeciw zapotrzebowaniom klientów. Rezerwacja u fryzjera bądź kosmetyczki za pośrednictwem systemu elektronicznego jest dowodem na to, iż dany salon ciągle się rozwija i poszukuje coraz nowocześniejszych rozwiązań. Posiadanie rezerwacji online jest też dobrym sposobem na promocję firmy – nie tylko umożliwia zainteresowanym klientom natychmiastowe zarezerwowanie usługi, ale także dowodzi, iż dana firma idzie z duchem czasu. Rezerwacje online są też przydatne podczas dużych akcji promocyjnych – pozwalają uporządkować zamieszanie oraz sprawiają, iż zapisywanie się na poszczególne terminy przebiega bez zbędnych przerw.

Rezerwacje online to ogromne ułatwienie dla firm – zwłaszcza tych małych, które nie mogą sobie pozwolić na dużą ilość pracowników. Elektroniczne systemy rezerwacji nie tylko porządkują codzienną pracę, ale także oszczędzają czas i pieniądze. Dzięki zaawansowanych funkcjom stają się niezbędnym narzędziem pracy, a łatwość oraz prostota obsługi gwarantuje bezpieczne i komfortowe korzystanie z programu.

Materiał partnera