Zalety ekspozycji towarów mrożonych w szafach chłodniczych

Odpowiednia ekspozycja towarów ma wpływ na wyniki sprzedaży – potwierdzi to każdy specjalista od visual merchandising. Oferta sprzedażowa powinna mieć taką formę, by była dla sprzedawcy jak najbardziej efektywna. Obecna strategia ekspozycji odbiega od tej, która królowała do niedawna w dużych sklepach i marketach. Kiedyś dominowały półki, które niemalże uginały się od wielości produktów, dziś stawiamy na ekspozycyjny minimalizm i porządek. Nie możemy sobie pozwolić na chaos i nie dotyczy to tylko butików, czy sklepów z eleganckimi dodatkami. Dotyczy to także sklepów z produktami spożywczymi, cukierni, kawiarń, czy zakładów gastronomicznych. Mówimy nie tylko o produktach, które przechowujemy w temperaturze pokojowej, ale również o produktach w lodówkach, czy szafach mroźniczych. W naszym artykule skoncentrujemy się na ekspozycji towarów mrożonych.

Szafy do produktów mrożonych – charakterystyka

Produkty mrożone, które przechowujemy w specjalnych szafach chłodniczych, zachowują wszystkie walory smakowe, zapachowe oraz estetyczne. Nie tracą one naturalnego koloru i w żaden sposób nie zmieniają swojej struktury. W nowoczesnych szafach chłodniczych mamy możliwość regulowania półek z listwami cenowymi, a do standardowej wersji urządzenia dostępny jest szereg dodatkowych opcji. Szafę możemy wyposażyć w dodatkowe półki (plastyfikowane, chromowane, siatkowe chromowane), możemy wybrać kolor korpusu z konkretnego wzornika, dodać elektroniczny rejestrator temperatury, czy moduł alarmowy. Wnętrze szafy oświetlają LED-y, przez co ekspozycja jest jeszcze bardziej atrakcyjna wizualnie dla klienta – mówi nam przedstawiciel firmy FRIGO SYSTEM ze Szczecina.

Dlaczego ekspozycja jest tak ważna?

Klientów można, ogólnie rzecz biorąc, podzielić na dwie grupy: klientów, którzy przychodzą do sklepu z gotową listą produktów, które chcą kupić oraz tych, którzy „po prostu idą na zakupy”, ale bez konkretnego planu. Wśród obu grup są osoby, które do konkretnego towaru przyciągnie właśnie atrakcyjna ekspozycja, dlatego jest ona tak ważna. Kiedy wybieramy towary, zwracamy uwagę nie tylko na cenę, ale także na markę, opakowanie, datę ważności. Klienta znacznie bardziej zachęci do zakupu produkt wyeksponowany w eleganckiej i nowoczesnej szafie chłodniczej niż w typowej zamrażarce. W tej drugiej często nie widzimy wszystkiego, co znajduje się wewnątrz. Jeśli nie przyjrzymy się listwie z cenami, możemy nie zauważyć, że np. pod mrożonymi paluszkami rybnymi do przygotowania na szybko znajdują się także mrożone krewetki, a być może sięgnęlibyśmy po nie bez wahania, gdyby znajdowały się na samej górze. Tym właśnie różni się od siebie ekspozycja towarów mrożonych w sklepach, marketach i innych punktach sprzedaży. Jeśli więc zależy nam na zachęcaniu klientów do zakupu naszych produktów, starajmy się je jak najlepiej zaprezentować.

Materiał partnera