zabudowy kuchenne

Zabudowy kuchenne w firmie. Jak je dobrze wyposażyć?

W siedzibach firm, których podstawą polityki personalnej jest troska o pracownika, doposażenie obejmujące kuchnię to już standard. W czasach, w których praca bardzo często przesłania ludziom inne dziedziny życia, a już na pewno zajmuje większą część dnia przez pięć dni w tygodniu to nic dziwnego. Normę powinna stanowić możliwość przygotowania sobie czegoś ciepłego do picia lub prostego posiłku. Decydując się na aranżację kuchni w przestrzeni biurowej warto wziąć pod uwagę kilka podstawowych rzeczy tak, aby zagospodarowana przestrzeń cieszyła nie tylko wyglądem, ale również praktycznym zastosowaniem.

Zabudowy kuchenne – jakie wybrać?

Bardzo często kuchnie biurowe, tak jak te prywatne, charakteryzują się dość ograniczoną wolną przestrzenią. Jej rozsądne zagospodarowanie stanowi z tego względu nie lada wyzwanie, ale nie jest niemożliwe. Podstawową kwestię stanowi dobór odpowiedniej zabudowy. W małych pomieszczeniach podstawą jest zaangażowanie każdego wolnego kawałka miejsca. Najlepiej sprawdzi się zabudowa wyposażona dodatkowo w szafki górne, do zawieszenia na ścianie. To dodatkowe wolne miejsce, które można przeznaczyć m.in. na stół, lodówkę z napojami czy przekąskami. Warto umożliwić pracownikom zjedzenie drugiego śniadania w innym miejscu niż własne biurko. To czyni odpoczynek prawdziwym i pozwala realnie oderwać się od pracy i zregenerować siły na kolejne godziny – tłumaczy specjalista firmy Interbiuro.

Dobry projekt biurowej kuchni powinien uwzględnić liczbę pracowników w firmie. Na tej zasadzie będzie można zdecydować co do optymalnej ilości szafek i szuflad. Nie bez znaczenia pozostaje ich wygląd. Zarówno w kwestii stylu i formy wykonania powinien odpowiadać aranżacji przestrzennej w pozostałej części budynku. Materiał wykonania mebli powinien być wytrzymały i cieszyć dobrą jakością przez długi czas. Najlepiej, jeżeli fronty szafek i blaty będą nie tylko ładne, ale również proste w codziennym czyszczeniu.

Wyposażenie

Poza zabudową warto wziąć pod uwagę inne elementy wyposażenia czyniące kuchnię wygodną i praktyczną. W większości biurowców podstawę stanowi zlew do zmycia naczyń i miejsce do ich osuszenia, odpowiednio duża lodówka, w której można przechowywać drugie śniadanie oraz dobra mikrofalówka dająca możliwość jego podgrzania. To istotne, zwłaszcza, że w ostatnim czasie coraz więcej osób decyduje się na przynoszenie zdrowego lunchu przygotowanego w domu. Decydując się na zlecenie projektu mebli można uwzględnić lodówkę i mikrofalówkę w zabudowie, co będzie stanowiło dodatkową oszczędność miejsca. Dysponując większymi funduszami warto zastanowić się nad takim samym rozwiązaniem w kwestii ekspresu do kawy. Należy zadbać o wyposażenie kuchni w przynajmniej podstawową ilość naczyń oraz sztućce i dobry czajnik elektryczny.

Zabudowę kuchenną można po prostu kupić, z drugiej strony bardzo dobre wyjście stanowi zlecenie wykonania projektu firmie zajmującej się aranżacją biurowych przestrzeni. To daje gwarancję stworzenia komfortowej, estetycznej, a przede wszystkim praktycznej kuchni, gdzie pracownicy będą mogli spokojnie napić się kawy lub zjeść posiłek bez ciągłego spoglądania na ekran komputera przy biurku – podsumowuje specjalista Interbiuro.