Rodzaje reklamy wewnętrznejRodzaje reklamy wewnętrznej

Reklama wewnętrzna, w języku angielskim „indoor”, ma za zadanie przyciągnąć uwagę klientów, którzy znajdują się w siedzibie firmy. Powinna robić pozytywne pierwsze wrażenie, czasem skłaniać do konkretnych działań. To element, który wspiera identyfikację wizualną marki. Jej przekaz musi być czytelny i zgrany z innymi materiałami, którymi promujemy naszą firmę. Przygotowaliśmy krótki przegląd reklam wewnętrznych, które są najchętniej i najczęściej wybierane przez marketingowców.

Plakaty i rollupy

Plakaty to reklamy, które powstają przez druk wielkoformatowy projektu graficznego, który połączony jest z chwytliwym hasłem reklamowym. Informuje klienta o naszej ofercie, o promocjach, nowych produktach i zachęca do działania. Nowoczesne wydruki wielkoformatowe mają bardzo wysoką rozdzielczość w szerokiej palecie barw. Grafika powinna być zaprojektowana w taki sposób, by potencjalny klient mógł bez problemu dostrzec wszystkie istotne dla niego informacje z odległości. Rollupy to również wydruki, ale nie na papierze, tylko na specjalnym materiale, który jest rozciągany na rozkładanym stojaku.

Reklamę tego rodzaju można łatwo przewozić, dlatego rollupy są chętnie wykorzystywane do promocji firm na branżowych targach, czy giełdach. Tego typu reklamy często umieszcza się także przy głównym wejściu do biurowców, w których swoje siedziby ma kilka różnych firm – mówi nam przedstawiciel pracowni reklamy wizualnej K.O.T. z Wrocławia.

Kasetony i naklejki na podłogi

Kasetony to specjalne reklamy w podświetlanej, wielobarwnej oprawie. Dzięki nowoczesnym technologiom możliwa jest produkcja kasetonów o bardzo indywidualnych formach przestrzennych, na przykład liter. Specjaliści od reklamy zalecają, aby w ten sposób prezentować logo swojej firmy, które na dłużej zapadnie w pamięć klientom. Zwiększa to efekt wizualnej identyfikacji marki. Kasetony mogą być mocowane do powierzchni ścian, sufitów i podłóg, zależnie od wybranego sposobu instalacji. Kolejny rodzaj reklamy wewnętrznej to naklejki na podłogę, które drukowane są na wytrzymałej folii, którą przyklejamy bezpośrednio na kafelki. Możemy w ten sposób informować klienta o promocjach, ekspozycjach, czy wskazywać drogę dojścia do naszego biura. Naklejki na posadzkę często stanowią również element podkreślający ogólny wystrój pomieszczenia. Reklama wewnętrzna zawsze powinna być zgrana z elementami reklamy zewnętrznej oraz materiałami reklamowymi, które trafiają bezpośrednio do naszych klientów, np. ulotkami, folderami i gadżetami. Zgrana całość sprawia, że klient zapamiętuje nas lepiej i na dłużej.

Materiał partnera