Rodzaje pudełek kartonowych

Kartonowe pudełko to dla większości z nas po prostu kilka kawałków poskładanej i posklejanej ze sobą tektury. Jednym z nas kojarzą się głównie z zakupem butów, innym z paczkami przychodzącymi od internetowych sprzedawców, a jeszcze innym z przeprowadzkami. Na rynku dostępne są przeróżne rodzaje kartonów i innych opakowań, które mogą nam się przydać na co dzień. Różnią się nie tylko wymiarami, ale także kształtem, sposobem zamykania, sztywnością, wytrzymałością i kolorem.

Pudełka klapowe

W pudełkach klapowych, jak sama nazwa wskazuje, zamknięcie stanowi klapa. Tego rodzaju pudełka często możemy zobaczyć w sklepach, zwłaszcza dużych dyskontach. Towar różnego rodzaju – od bananów z ciepłych krajów, po produkowane w Polsce smakołyki – dociera do nich właśnie w pudełkach. Pudełka klapowe najczęściej mają klejony lub szyty brzeg, a zamknięcie składa się z klap. Kiedy chcemy pudełko zamknąć i zabezpieczyć, po prostu łączymy klapy taśmą klejącą. Często na taśmie widnieje logo producenta towaru, który znajduje się w środku. Zaletą kartonów klapowych jest ich łatwe składanie i niska cena. Docierają do nas złożone na płasko i wystarczy chwila, by skonstruować trójwymiarowe pudełko. Mogą pełnić funkcję opakowania zbiorczego lub służyć do pakowania pojedynczych, większych przedmiotów.

Pudełka klapowe są bardzo popularne w branży kurierskiej, ponieważ są funkcjonalne. Można w nich umieścić przekładki lub kratownice, aby jeszcze lepiej zabezpieczyć transportowane produkty – mówi nam przedstawiciel sklepu Zapakujemy.pl z Wrocławia. Przedmioty kruche, delikatne, dodatkowo zabezpiecza się folią bąbelkową.

Pudełka fasonowe i kaszerowane

Pudełka fasonowe to pudełka wykrojnikowe. Powstają z jednego kawałka tektury i nie trzeba ich sklejać. Od pudełek klapowych różnią się tym, że klapy mają specjalne, nachodzące na siebie elementy, które się zazębiają. Są chętnie wykorzystywane w przemyśle spożywczym. Pudełka kaszerowane to pudełka kolorowe. Jest to dobra propozycja dla firm, które chcą rozpowszechniać swoje logo lub ich marka kojarzona jest z danym kolorem. To opcja dla dużych przedsiębiorstw, które mogą pozwolić sobie na produkcję personalizowanych opakowań. Tak jak wspomnieliśmy, pisząc o standardowych pudełkach klapowych, logo można śmiało umieścić po prostu na taśmie, którą sklejony będzie karton. Obie opcje to forma reklamy. Estetyczne taśmy, czy nadruki, zawierają istotne informacje i popularyzują markę. Nadruki na kartonach to dziś wysokiej jakości grafika, która świetnie się prezentuje. Opakowania kaszerowane wykorzystuje się do pakowania małych i dużych, ciężkich przedmiotów. Korzystają z nich znane marki, na przykład producenci sprzętu RTV i AGD.

 

Materiał partnera