filmy reklamowe

Reklama telewizyjna zmienia się na dobre

Dynamiczny rozwój technologii internetowych zachęca niektórych do przeorientowania swoich opinii na temat globalnego rynku reklamowego. Wielu sądzi, iż era szklanego ekranu powoli się kończy, a nadchodzą czasy dominacji Internetu. Jak jednak pokazują rozmaite badania, telewizja w dalszym ciągu jest najważniejszym medium, które może pochwalić się największym zasięgiem i największą widownią.

Dane te są najlepszym dowodem na to, iż filmy reklamowe realizowane w telewizji w dalszym ciągu są skuteczne – stanowią też główne źródło informacji o produktach i usługach.

Chcąc jednak wykorzystać ten wciąż spory potencjał, producenci reklamówek są zmuszeni porzucić pewne utarte schematy tworzenia medialnych przekazów i zdecydować się na zupełnie nowe, świeże podejście.

Animacje sposobem na sukces

Pewnym rozwiązaniem tej sytuacji mogą okazać się animacje trójwymiarowe, które coraz częściej możemy zobaczyć w reklamach. Postacie rysunkowe bądź komputerowe reklamują banki, biura podróży, supermarkety, firmy odzieżowe, budowlane, a nawet producentów żywności.

Skąd bierze się tak szerokie zainteresowanie animacjami 3D? Odpowiedzi należy szukać u samego źródła, czyli w reakcjach odbiorców. Ci zaś dużo lepiej przyjmują tego typu bohaterów w porównaniu z postaciami rzeczywistymi, nawet biorąc pod uwagę osoby znane, gwiazdy filmu czy muzyki. Skąd się to bierze? Ogromną rolę odgrywa identyfikacja z bohaterem, która w przypadku animacji 3D jest dużo większa. Bohaterowie animowani są również często przyjemniejsi w odbiorze, co także przekłada się na odbiór przekazu i zapamiętanie produktu, którego dotyczy.

Animacje 3D pozwalają reklamodawcom wyróżnić się na ogromnym rynku telewizyjnym. Liczba producentów, agencji, przekazów i produktów jest bowiem tak duża, że chcąc dotrzeć do końcowego odbiorcy, producenci muszą skorzystać z nowych form produkcyjnych – omawiana technologia idealnie wpisuje się w ten trend.

Doskonałym przykładem skuteczności animacji jest kampania „Dumps Ways to Die”, realizowana przez australijską komunikację publiczną, która z czasem stała się prawdziwym hitem, obecnym we wszystkich możliwych mediach.

Nowe możliwości

Potrzeba wyróżnienia swoich materiałów przekłada się także na realizację tradycyjnych reklamówek. Tworzone są one z coraz większym profesjonalizmem, który widoczny jest zarówno w formie przekazu, jak i chociażby metodach montażu.

Wszystko to sprawia, że materiały stały się ciekawsze – samo przedstawienie produktu bądź usługi w dobrym świetle przestało być skuteczne. Obecnie ogromny nacisk kładzie się na tworzenie wieloodcinkowych historii, z którymi odbiorcy mogą się utożsamiać.

Przekaz realizowany w ramach reklamówek telewizyjnych znajduje swoje odzwierciedlenie w kulturze i codziennym życiu. Dobrym na to przykładem są chociażby różnego rodzaju zwroty reklamowe, które na stałe przedostały się do przestrzeni publicznej. Pokazuje to dobitnie, jakimi możliwościami dysponują producenci reklam.

Dodając do tego możliwość wykorzystania nowoczesnych technologii komputerowych, dronów, coraz lepszych kamer i nagłośnienia, śmiało możemy dojść do wniosku, że rynek reklamy się zmienia – na dobre.

Oczywiście nawet najlepszy sprzęt nie zagwarantuje nam sukcesu, jeżeli nie przeprowadzimy dokładnego rekonesansu rynku docelowego, jego pozycjonowania oraz przeglądu potrzeb naszych klientów. Odpowiedni plan działania w dalszym ciągu jest kwestią nadrzędną. Nie zmienia to jednak faktu, iż jego realizacja może obecnie przybrać zdecydowanie atrakcyjniejsze formy niż jeszcze kilka lat temu.

Materiał partnera