sklepy internetowe

Jak zwrócić i przyciągnąć uwagę klienta w Internecie?

Jedni ich potrzebują, inni nienawidzą – ale jak z wyskakujących okien na stronie e-sklepu uczynić przydatne narzędzie dla wszystkich?

Każdy z nas podczas przeglądania internetu niejednokrotnie natknął się na wyskakujące okna-komunikaty, które albo przesłaniały całą stronę, albo wymagały od nas jakiejś aktywności. Niektóre zachęcały do zapisu do newslettera, inne kusiły atrakcyjną promocją i biły po oczach przyciskiem „kliknij”. Tam, gdzie coś na interesowało, tam wpisywaliśmy dane lub klikaliśmy dalej; kiedy jednak komunikat zupełnie nam nie odpowiadał, nerwowo szukaliśmy wyjścia ze strony.

Jeśli chcemy efektywnie prowadzić profesjonalny sklep internetowy, podobną sytuację z wyskakującymi oknami trzeba rozumieć na dwa sposoby. Co widzi potencjalny klient to jedno, ale co chcemy, żeby on faktycznie widział? Bez próby odpowiedzi na te konkretne pytania, ciężko będzie w pełni wykorzystać możliwości dość specyficznych form promocji w sieci, jakimi niewątpliwie są popupy.

Do czego rzeczywiście mogą służyć?

Do zebrania subskrypcji na newsletter sklepu. Przede wszystkim. Klient wchodzi na stronę sklepu i od razu otrzymuje komunikat informujący o tym, że po zostawieniu swojego adresu e-mail, nie tylko zostanie przypisany do bazy mailingowej sklepu (która zapewnia m.in. dostęp do nowych ofert i promocji w pierwszej kolejności), ale może także otrzymać rabat na pierwsze (lub kolejne) zakupy. I to jak najbardziej pożądane działanie ze strony e-biznesu. Ważnym jest natomiast, by wyskakujące okno nie było na tyle inwazyjne, że mogłoby zniechęcić użytkownika do podjęcia wymaganej akcji. Istotny jest rozmiar – duży, ale nie przytłaczający, istotny jest przekaz – oczywiście sprzedażowy, ale jednak nastawiony na obustronną korzyść. Zostaw nam adres e-mail, ale w zamian damy ci 5% rabatu. Zostaw nam numer telefonu, ale w nagrodę otrzymasz w prezencie – dajmy na to – fajny gadżet. Chodzi bowiem o to, nawet pozornie „nikomu niepotrzebne wyskakujące okno”, niosło jednak dla klientów jakąś wartość.

Jak mają wyglądać?

Pewnie ilu grafików i programistów, tyle pomysłów na wygląd popupów. Ale przykład sklepów internetowych Shoper pokazuje, że wywoływany komunikat może wyglądać estetycznie, a przy tym zachęcać do wykonania określonej akcji. W ramach oprogramowania e-sklepu można ściągnąć specjalne narzędzie z App Store – aplikację PopUp Kreator, która pozwala na tworzenie czterech rodzajów modułów z wyskakującymi oknami/komunikatami: popup z zapisem do newslettera, popup z informacją o treściach dostępnych dla osób pełnoletnich, popup z informacją o otwarciu lub nieaktywności sklepu (odliczający czas do danej daty), popup informacyjny/HTML umożliwiający dodanie dowolnej treści (np. informacji o urlopie, reklamy graficznej, informacji o promocjach itp.).

To jednak tylko jeden ze sposobów na zwrócenie i przyciągnięcie uwagę klienta w internecie. Innym może być wykorzystanie aplikacji Hit Dnia – ona również zawiera moduły promocyjne do wykorzystania na czas specjalnych okazji i wygenerowania większego ruchu w sklepie. Moduł z funkcją slidera, standardowy modułu z dodatkowym krótkim opisem, moduł wysuwany z prawej lub lewej strony ekranu – to wszystko kolejne elementy wyglądu sklepu internetowego, które mogą być w tym pomocne. Warto pamiętać o nich wszystkich, nie tylko o tych najbardziej oczywistych.

Materiał partnera