reklama wielkopowierzchniowa

Formy reklam wielkopowierzchniowych

Gospodarka nie może obyć się bez reklamy. Choć najczęściej pod tym pojęcie rozumiemy spoty telewizyjne, radiowe, czy reklamy w Internecie, to najpowszechniej stosowana przez przedsiębiorców – zarówno dużych, jak i małych o zasięgu lokalnym – jest reklama zewnętrzna, w tym reklama wielkopowierzchniowa.

Billboard

To prawdopodobnie najpopularniejsza forma zewnętrznej reklamy wielkopowierzchniowej. Istnieją dwie definicje billboardu – według jednej jest to sam nośnik reklamy, czyli zazwyczaj oświetlana tablica, umieszczana na elewacjach budynków lub jako wolnostojący obiekt. Zgodnie z drugą definicją billboard to tablica z nadrukiem lub plakat reklamowy, nanoszony na nośnik, czyli wyżej wspomnianą tablicę. Powierzchnia billboardu zwykle nie przekracza 50m2. Ze względu na fakt, że najczęściej umieszczane są w miejscach o dużym natężeniu ruchu (np. centrum miasta lub przy drogach szybkiego ruchu), ilość informacji na billboardach ograniczana jest do minimum niezbędnego, aby przekaz utrwalił się w pamięci odbiorcy (zazwyczaj minimum stanowi zdjęcie produktu oraz krótkie, chwytliwe hasło, które da się przeczytać w ułamku sekundy).

Megaboard

Najczęściej spotykane są w dużych miastach, w miejscach o bardzo intensywnym ruchu ulicznym. Zazwyczaj są to wielkich rozmiarów (osiągają powierzchnię nawet do 300m2) jednostronnie zadrukowane, półprzepuszczalne siatki, montowane na rusztowaniach przylegających do frontu budynku, często również sztucznie oświetlane. Ta forma reklamy bardzo często stosowana jest w momencie przeprowadzania remontu elewacji, w celu zachowania estetyki miejsca. Inne zastosowanie megaboardów, np. jako stałej reklamy przylegającej do ściany budynków mieszkalnych budzi obecnie spore kontrowersje.

Citylight

Citylighty spotkać można często w miejscach takich jak centra handlowe, dworce, przystanki komunikacji miejskiej oraz jako wolnostojące obiekty przy ulicach w centrum miasta. Są to dość niewielkich rozmiarów (ich długość oraz szerokość zwykle nie przekracza 2 metrów) podświetlane wewnętrznie tablice, w których umieszcza się plakaty reklamowe. Ich dużą zaletą jest estetyka pasująca do różnego rodzaju zabudowy miejskiej.

Rollposter

Inaczej nazywany „scrollem”. Podobnie jak citylighty można go spotkać na ulicach oraz wnętrzach miejsc użyteczności publicznej – tym, co go odróżnia od wyżej opisanej formy reklamy jest zastosowanie mechanizmu przewijającego. Służy on do cyklicznej zmiany plakatów w miejscu ekspozycji – takie rozwiązanie umożliwia wykorzystanie jednej powierzchni reklamowej do prezentowania nawet sześciu plakatów.

Firma TechnografQ z Poznania specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości wielkopowierzchniowych nośników reklamowych.

Materiał partnera