Dlaczego projektowanie wnętrz sklepów jest tak ważne?

Projektowanie wnętrz kojarzy nam się przede wszystkim z domami i mieszkaniami, tymczasem z usług architektów specjalizujących się w tej dziedzinie korzystają również sklepy oraz różnego rodzaju punkty usługowe. Dlaczego warto powierzyć to zadanie specjalistom? Jakie korzyści płyną z dobrze zaprojektowanego wnętrza? Tego dowiemy się z poniższego artykułu.

Poprawa estetyki

Bardzo częstym błędem przy urządzaniu jakichkolwiek wnętrz jest niedocenianie znaczenia estetyki. W przypadku sklepów powszechne jest myślenie, że klient, który do niego przychodzi ma jakiś cel – nabycie konkretnego towaru. Jest to oczywiście prawda, jednak z drugiej strony warto pamiętać, że sklep również jest swego rodzaju towarem, który musi się sprzedać. –To, jak dany lokal się prezentuje na duży wpływ na odczucia klienta oraz budowanie przez nich skojarzeń – wyjaśnia specjalista firmy CMC Projekt – Pozytywne skojarzenia estetyczne sprawiają, że klient nie tylko jest bardziej skłonny do częstszego odwiedzania danego sklepu, ale również do wydawania w nim większej ilości gotówki. Analogicznie negatywne skojarzenia wywołane przez szare, nudne i mało estetyczne wnętrze sprawiają, że klienci są mniej chętni do odwiedzania danego sklepu. Jest to bardzo istotne w przypadku lokali posiadających dużą konkurencję na lokalnym rynku.

Odpowiedni układ sklepu

Dobrze przemyślane rozmieszczenie mebli sklepowych wpływa nie tylko na ogólną funkcjonalność sklepu i wygodę konsumentów, ale może również przekładać się w pewnym stopniu na wyniki sprzedażowe. W jaki sposób? Projektanci sklepów już dawno wypracowali kilka patentów, które mogą skłonić klienta do dłuższego pozostania w sklepie – w tym czasie zwiększa się prawdopodobieństwo, że dana osoba zrobi zakupy większe, niż pierwotnie planowała. Doskonale widać to na przykładzie sklepów spożywczych. Półki z pieczywem umieszczane się w nich zazwyczaj jak najdalej od drzwi wejściowych i kasy. Rozumowanie jest proste – chleb to podstawowy, najczęściej kupowany produkt spożywczy. Jeśli umieścimy go na końcu sklepu, klient w drodze do niego będzie musiał przejść przez wszystkie pozostałe działy i mimowolnie zwróci uwagę na pozostały asortyment sklepu. W tym momencie któryś z nich może przykuć jego uwagę – w ten sposób zwiększa się prawdopodobieństwo, że proste, „chlebowe zakupy” powiększą się. Nawet jeśli klient wyjdzie ze sklepu wyłącznie z chlebem, to i tak zakoduje sobie w pamięci, że w danym sklepie może dostać takie a takie produkty.

Większa wygoda i bezpieczeństwo

Prawidłowy układ sklepu to taki, który umożliwia klientom swobodne przemieszczanie się po jego wnętrzu, a z drugiej strony zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa – zarówno klientów i personelu, jak i samego sklepu. Ciasne, przepełnione sklepy nie tylko stwarzają większe zagrożenie w razie wypadków takich jak wybuch pożaru, ale są również trudniejsze do monitorowania – łatwiej w nich dopuścić się kradzieży.

Materiał partnera