gasienice gumowe

Charakterystyka gąsienic gumowych

Taśmy gumowe niemal całkowicie wyparły pierwotnie używane w pojazdach gąsienicowych układy stalowe. Popularyzacja gumowych gąsienic nie jest wynikiem mody, ale szeregu zalet, które sprawiają, że jest to najlepsze rozwiązanie dla maszyn stosowanych podczas prac ziemnych i budowlanych.

Oczywiście, wciąż jeszcze istnieją zastosowania, w których najlepiej sprawdzą się tradycyjne gąsienice stalowe, jednak lekkie, elastyczne i odporne na przerwania gąsienice z gumy zajmują poczesne miejsce wśród układów bieżnych w większości nowoczesnych maszyn budowlanych – przekonuje nasz rozmówca z P. H. BUDMAR.

Budowa gąsienic gumowych

Gumowe gąsienice charakteryzuje dwuwarstwowa budowa, przy czym właściwie tylko zewnętrzna warstwa wykonana jest z gumy.

Wewnętrzna warstwa gąsienicy

Wewnątrz gąsienicy znajduje się taśma stalowa, przypominająca tradycyjne gąsienice modułowe. Tym, co odróżnia tę wewnętrzną warstwę stalową od gąsienic starego typu, jest innowacyjna budowa, która w pełni eliminuje wszystkie spawane połączenia. Pozbawienie konstrukcji tego najsłabszego elementu, będącego najczęstszym miejscem przerwania gąsienicy, wpłynęło znacznie na poprawę wytrzymałości całego układu.

Wewnętrzna taśma stalowa służy przekazaniu napędu z kół układu bieżnego bezpośrednio na gąsienicę. Do zewnętrznej powierzchni stalowej gąsienicy zamocowana jest jednolita gąsienica gumowa.

Zewnętrzna warstwa gąsienicy

Zewnętrzne, gumowe taśmy gąsienicy wykonywane są z rozmaitych rodzajów gumy, w zależności od planowanego przeznaczenia. Powierzchnię taśmy pokrywa bieżnik, który odpowiada za zwiększenie przyczepności pojazdu, jednocześnie poprawiając stabilność maszyny i możliwości manewru – mówi ekspert z przedsiębiorstwa BUDMAR.

Planując zakup gąsienic należy kierować się kryteriami takimi jak rodzaj nawierzchni, po której ma poruszać się pojazd, model maszyny, do której będziemy zakładać gąsienice i ich przewidywana trwałość.

Materiał partnera