toyota

Pozycja marki Toyota na zagranicznym rynku samochodowym

Znawców branży motoryzacyjnej nie zdziwił fakt, że Toyota została po raz kolejny uznana za najcenniejszą markę motoryzacyjną świata. Japoński koncern znany jest z produkcji niezawodnych i bezpiecznych aut, przy których produkcji nie waha się sięgać po najbardziej innowacyjne technologie.

Ranking marek

W opublikowanym przez amerykański magazyn Forbes w 2016 roku rankingu najcenniejszych globalnych marek Toyota znalazła się na 6 miejscu, ustępując miejsca jedynie takim gigantom jak Apple, Google, Facebook, Microsoft oraz Coca-Cola, a wyprzedzając m.in. IBM i McDonald’s. W kategorii marek motoryzacyjnych Toyota nie miała sobie równych – została liderem rankingu, a za nią uplasowały się m.in. BMW, Mercedes-Benz, Honda, Ford, Audi, Chevrolet, Lexus i Porsche.

Klucz do sukcesu

Czemu Toyota zawdzięcza tak silną pozycję na globalnym, bardzo konkurencyjnym i wymagającym rynku samochodowym? Japoński koncern jest największym producentem samochodów na świecie. Firma odważnie rozwija nowoczesne technologie, czego wyrazem jest m.in. oferta samochodów hybrydowych, których Toyota sprzedała aż 9 milionów. Już 27% sprzedawanych przez nią samochodów to właśnie hybrydy. Auta te dostępne są również w Polsce, m.in. w Toyota Konsek Rybnik. Klienci cenią markę również za innowacyjne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa i napędów. Na rynek wprowadzona została nowa generacja Toyoty Priusa z napędem hybrydowym oraz wodorowa Toyota Mirai uważana za prawdziwy przełom w motoryzacji. Marai to pierwsze masowo produkowane auto napędzane wodorem i zapewniające zerową emisję spalin. Prawdziwa technologia przyszłości na wyciągnięcie ręki! Toyota jest również pionierem jeżeli chodzi o innowacyjny system bezpieczeństwa czynnego ITS Connect oparty na komunikacji między samochodami a infrastrukturą drogową.

Co przyniesie przyszłość?

Z pewnością jeszcze nie raz usłyszymy o sukcesach japońskiej marki. Mogą mieć one związek z nowym ośrodkiem badawczym Toyota Research Institute, który we współpracy z amerykańskimi uczelniami ma prowadzić badania nad sztuczną inteligencją oraz pojazdami jeżdżącymi bez kierowcy. Na te cele badawcze firma przeznaczyła w tym roku aż miliard dolarów.

Materiał partnera