ochrona karoserii

Ochrona karoserii środkami na bazie żywic syntetycznych

Niezabezpieczona karoseria samochodu jest bardzo podatna na uszkodzenia mechaniczne. Silne słońce czy burze z gradem również potrafią zostawić na pojeździe trwałe ślady. Właściwy sposób aplikacji środków ochronnych gwarantuje niższą podatność na wgniecenia i zadrapania.

Aplikacja środków chroniących przed oddziaływaniem czynników mechanicznych

Konserwacja podwozia samochodu środkami ochronnymi bazującymi na syntetycznej żywicy jest prosta do samodzielnego wykonania. Produktem pokrywa się takie elementy karoserii pojazdu jak zderzaki, progi, spojlery. Nie wolno nakładać go na silnik, skrzynię biegów, elementy układów wydechowego oraz zawieszenia. Przed aplikacją środka należy starannie oczyścić, odtłuścić i osuszyć miejsca, które będą miały z nim kontakt. Powierzchnie bezpośrednio do nich przylegające warto zabezpieczyć papierem. Pojemnikiem ze środkiem ochronnym trzeba wstrząsać przez około 3 minuty. Następnie można nanosić środek na elementy karoserii za pomocą powietrznego pistoletu natryskowego, uzyskując powłokę milimetrowej grubości.

Jaki efekt daje zastosowanie środków chroniących karoserię?

Najbardziej efektywne przy nakładaniu środków ochronnych zawierających żywicę syntetyczną jest używanie ciśnienia 4-6 atmosfer. Uzyskuje się wówczas elastyczną powłokę chroniącą przed oddziaływaniem czynników mechanicznych, jak np. uderzeniami drobnych kamieni w karoserię, rdzą, szkodliwym wpływem warunków atmosferycznych. Dobrze nałożony produkt jest bardzo odporny na ścieranie, także na złączach i spawach. Już po około 3 godzinach powierzchnię można lakierować (lakierem wodnym po mniej więcej dobie).

Lakiery syntetyczne na bazie żywic

Syntetyczne lakiery na bazie żywicy alkidowej są niezwykle uniwersalne – można je stosować do plastiku, drewna, metalu, szkła. Ich połysk jest intensywniejszy niż lakierów akrylowych, a cena niższa. Lepiej przylegają do pomalowanej powierzchni, krócej schną i zapewniają lepszą ochronę przed otarciami, rysami, działaniem gradu czy palącego słońca. Jednak należy pamiętać, że nie można nakładać kolejnej warstwy na poprzednią, gdyż ryzykuje się puchnięcie lakieru i powstawanie nieestetycznych pęcherzy.

Przeczytaj także: Czy warto kupować kosmetyki do silnika?