Szybka obsługa klienta dzięki integracjom w e-biznesie

Jak chce być obsłużony klient kupujący przez internet? Solidnie, w sposób indywidualny, ale przede wszystkim szybko. Czas, liczony od złożenia zamówienia do dotarcia towaru do klienta, determinuje nie tylko zyski, lecz także opinie o marce.

O tym, że szybkość się liczy nie trzeba przekonywać nikogo, kto ma na co dzień do czynienia z handlem internetowym. Przeważająca większość negatywnych opinii klientów dotyczy zwykle czasu realizacji zamówienia. Dodajmy do tego fakt, że niższa cena przestała być dla tzw. pokolenia Y głównym wyznacznikiem przy podjęciu decyzji zakupowej. Jego przedstawiciele są skłonni zapłacić więcej, by nie musieć czekać. Coraz bardziej popularna staje się usługa „same day delivery”. Jeśli więc mamy świadomość, że tempo działania jest kwestią podstawową, czas postawić pytanie:

Co ma kluczowy wpływ na czas realizacji transakcji?

Wśród najważniejszych procesów wymienić należy:

  • zarejestrowanie zamówienia
  • rejestrację rozliczeń
  • weryfikację płatności
  • weryfikację i kompletację towaru
  • realizację dostawy
  • rejestrację i realizację przesyłki

Główną przeszkodą w sprawnej organizacji wszystkich tych procesów jest fakt, iż w wielu przedsiębiorstwach ich obsługa nie została odpowiednio skoordynowana. Nader często zdarza się, że każda z czynności koniecznych do pełnej realizacji transakcji jest obsługiwana za pomocą innego oprogramowania. Jeśli przepływ danych między aplikacjami zawiedzie na którymkolwiek z etapów, czas realizacji automatycznie się przedłuża.

Integracja!

Tymczasem wszystkie te elementy można zautomatyzować przy zachowaniu optymalnego czasu reakcji, wykorzystując odpowiednie narzędzia informatyczne. Takim narzędziem, skrojonym idealnie pod potrzeby rynku e-commerce, jest system ERP Streamsoft Verto. Gotowe integracje – w standardzie systemu – gwarantują ciągłość procesów biznesowych realizowanych w firmie. System posiada:

  • gotowe integracje z platformami zakupowymi – Amazon, eBay, Allegro
  • możliwość integracji z dowolną platformą sprzedażową e-commerce np. Magento, IAI Shop, I-Systems, Media Ambassador, Shopper, Prestashop
  • własną platformę B2B oraz ma możliwość integracji z platformą B2B klienta (tak jak w przypadku platformy B2C)
  • ponad 50 integracji z różnymi bankami krajowymi i zagranicznymi (rozliczenie płatności przelewowych)
  • integracje z wiodącymi systemami płatności elektronicznych – PayU, PayPal, Sofort, Przelewy24, Skrill, MyBenefit, kartami rabatowymi
  • ponad 40 integracji z systemami firm kurierskich – m.in. DHL, DPD, Schenker, UPS, GLS, InPost, InPost Paczkomaty, Poczta Polska, Poczta Czeska, Raben, X-press Couriers, Paczka w Ruchu, (system umożliwia nadanie listu przewozowego, generowanie etykiety, rozliczanie płatności za pobraniem)
  • możliwość integracji z dostawcami przez webservice lub EDI (zamówienia towarów, awizo dostawy, dostawa, faktura)

Podsumowując powyższe można bez wahania stwierdzić, że wdrożenie systemu Streamsoft Verto wraz z platformą e-commerce – lub integracja z działającą w firmie platformą – usprawnia obsługę kluczowych procesów firmy. Istotą jest tu pełna automatyzacja obsługi, niezbędna przy dużej liczbie występujących transakcji i konieczności szybkiego reagowania. Zintegrowana obsługa klienta internetowego, oczekującego natychmiastowej realizacji zamówienia z zachowaniem najwyższych standardów obsługi jest kluczowa dla firm, które chcą wyróżnić się na nasyconym i konkurencyjnym rynku sprzedaży internetowej.

Materiał partnera