Znaczenie dobrej komunikacji w biznesie
Dobra komunikacja to podstawa każdej relacji, także biznesowej. Bez niej trudno o porozumienie i realizację określonych celów. Pojawia się tylko pytanie, jak sprawić, aby komunikacja w biznesie tak ta wewnętrzna, jak i zewnętrzna była skuteczna? Sprawdź, co na ten temat mówią specjaliści, którzy na co dzień projektują ciekawą i zapadającą w pamięć komunikację dla biznesu.
Odpowiednio dobrana forma przekazu kluczem do sukcesu
Aby dotrzeć do odbiorcy, komunikat musi mieć właściwą formę. Innymi słowy, powinien być klarowny, dobrany do słuchaczy i przykuwać ich uwagę. Brzmi dobrze, ale jak tę teorię wprowadzić w praktykę? W jaki sposób przemawiać publicznie i osiągnąć sukces? Rozwiązaniem jest zastosowanie odpowiedniego narzędzia komunikacyjnego. A jak się dowiedzieć, które to narzędzie i gdzie je znaleźć?
Kto pyta, nie błądzi. A nawet jeśli zabłądzi, to łatwiej mu będzie zawrócić na właściwą drogę, kiedy będzie miał u swego boku ekspertów od komunikacji biznesowej. Dlatego najlepiej zwrócić się z tym pytaniem do specjalistów, którzy w swojej pracy dzielą się umiejętnościami oraz doświadczeniem w opowiadaniu słowem i obrazem tak, jak to robią trenerzy biznesu z Opowiedz.to. Ich wyróżnikiem stały się wzbogacone odręcznymi wizualizacjami prezentacje oraz projekty narracji, które kreują odczucia odbiorców, skłaniając do refleksji i działania. Uczą także, jak tworzyć opowieści, które sprzedają idee, produkty i usługi. Zapytaliśmy ich, jak to wygląda w praktyce.
Skuteczne narzędzia komunikacji biznesowej
Środowisko działań biznesowych jest bardzo dynamiczne i kładzie duży nacisk na realizację celów edukacyjnych. Odpowiednie przygotowanie stanowi bowiem klucz do sukcesu. Dlatego firmy, którym zależy na szybkim rozwoju, korzystają ze wsparcia fachowców i tworzonych przez nich narzędzi komunikacyjnych.
Trenerzy biznesu swoją pracę rozpoczynają od diagnozy celu projektu. W kolejnym etapie szukają rozwiązań właściwych dla określonej grupy odbiorców. Dziś jednym z najskuteczniejszych narzędzi jest storytelling – tworzenie historii, które budują niestandardową i angażującą komunikację.
Storytelling pozwala na przekaz treści informacyjnych, edukacyjnych i biznesowych w sposób nieszablonowy i niepowtarzalny, a co za tym idzie skuteczny. Strategiczne treści ubrane w opowieść, stworzoną na potrzeby określonej grupy odbiorców, docierają do swoich adresatów, a niesiony przez nie przekaz pozwala na realizację założonych celów. Opowieść może przyjmować różne formy – od tradycyjnych historii opartych na metaforze po filmy animowane.
Takie narzędzie to świetne rozwiązanie zarówno w budowaniu komunikacji wewnętrznej, jak i projektowaniu komunikacji zewnętrznej. O tym, jak je tworzyć i w jaki sposób umiejętnie się nim posługiwać, opowiadają trenerzy biznesu podczas szkoleń. Uczestnictwo w takim spotkaniu pozwala zgłębić tajniki planowania i realizowania klarownych przekazów oraz tworzenia opowieści. Jednym słowem uczy, jak się porozumiewać, aby osiągnąć sukces w biznesie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana