Artykuł sponsorowany

Wynajem średnioterminowy samochodu - plusy i minusy

Wynajem średnioterminowy samochodu - plusy i minusy
W ostatnich latach na rynku motoryzacyjnym pojawiło się mnóstwo, do tej pory znanych jedynie na zachodzie i niedostępnych w naszym kraju, form finansowania zakupu auta tudzież tzw. ofert "aut w abonamencie". Zaletą tego stanu rzeczy jest zwiększony dostęp do fabrycznie nowych aut dla przeciętnego Polaka. Jedną z form finansowania, która umożliwia nam użytkowanie nowego pojazdu, jest wynajem średnioterminowy. Na czym polega taka forma użytkowania samochodu i jakie są jej plusy i minusy?

Czym jest wynajem średnioterminowy samochodu?

Do tej pory na polskim rynku powszechne było pojęcie wynajmu krótkoterminowego. Jest to wynajem auta na kilka dni. Z tego rodzaju usługi korzystamy najczęściej podczas wakacji lub gdy chwilowo nie mamy dostępu do własnego auta. Korzystamy wtedy z usług wypożyczalni samochodowej, wynajmujemy auto i korzystamy z niego przez kilka dni. Rozszerzeniem tej formy usługi jest właśnie  wynajem średnioterminowy samochodu. Od znanego nam dobrze najmu krótkoterminowego różni się on długością zawartej umowy. W przypadku najmu średnioterminowego okres użytkowania auta liczymy raczej w miesiącach, a nie dniach, a sama umowa wynajmu średnioterminowego może trwać od miesiąca do 24 miesięcy. Decydując się na wynajem średnioterminowy, podpisujemy umowę na określony okres, opłacając co miesiąc pewną sumę, a w zamian możemy cieszyć się fabrycznie nowym pojazdem.

Jakie korzyści płyną z wynajmu średnioterminowego auta?

Wynajem średnioterminowy samochodu niesie ze sobą wiele korzyści, które najprawdopodobniej docenia zwłaszcza przedsiębiorcy, ale nie tylko. Pierwszą kwestią jest brak długoterminowych umów finansowych. Wynajem auta nie jest usługą kredytową, tym samym nie obciąża ona naszej zdolności kredytowej. Dodatkowo wynajem jest o wiele prostszą formą umowy do zerwania niż kredyt czy umowa leasingu pojazdu. Tym samym nie wiąże nas na długi okres czasu. W kwocie ustalonego miesięcznego abonamentu za wynajem auta znajdują się już wszelkie opłaty związane z użytkowaniem pojazdu takie jak m.in:
  • serwis
  • sezonowa wymiana opon oraz ich przechowywanie
  • pełen pakiet ubezpieczeń wraz z rozliczeniem szkód komunikacyjnych
  • w przypadku unieruchomienia auta, dostęp do samochodu zastępczego
Dzięki temu po opłaceniu miesięcznej opłaty przejmujemy się wyłącznie tym aby w zbiorniku naszego samochodu znajdowało się paliwo. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne, a w przypadku przedsiębiorstw posiadających flotę pojazdów, jest to rozwiązanie znacząco obniżające koszta związane z jej utrzymaniem. Kolejnym plusem najmu średnioterminowego jest brak opłaty wstępnej. W przypadku najmowania samochodu odwrotnie niż ma to miejsce w przypadku leasingu. Nie musimy więc wykorzystywać kapitału na to, aby doposażyć naszego pracownika w samochód służbowy, lub by samemu cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem nowego auta. W przypadku najmu średnioterminowego nie musimy również przejmować się koniecznością odsprzedania auta, ponieważ to zwracamy bezpośrednio do instytucji, od której auto wynajęliśmy.

Jakie są minusy średnioterminowego wynajmu auta?

W zasadzie jedynym minusem rozwiązania, jakim jest najem średnioterminowy samochodu, który wymieniany jest przez osoby sceptycznie nastawione do tego rodzaju usługi, jest fakt ponoszenia kosztów użytkowania auta, które w myśl założenia najmu nigdy nie będzie nasze. Jako przykład podawana jest to, że w ramach ponoszonych miesięcznych kosztów najmu moglibyśmy sfinansować zakup własnego samochodu. Często jednak pomijany jest fakt, że sumaryczna kwota poniesiona w trakcie rocznego lub dwuletniego najmu samochodu wystarczyłaby na zakup samochodu starszego, które zdecydowanie nie dorównywałoby niezawodnością fabrycznie nowym pojazdom. Końcowa decyzja w kwestii wyboru auta i jego finansowania zawsze pozostaje po naszej stronie. Dobrze jednak zastanowić się nad różnymi alternatywami, wybierając tą, która przyniesie nam najwięcej korzyści.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.