Artykuł sponsorowany

Tkaniny – jak odróżnić dobry materiał od złego?

Tkaniny – jak odróżnić dobry materiał od złego?
Podczas kupowania ubrań zwracamy uwagę nie tylko na ich cenę czy kolor, ale również na materiał, z którego są wykonane. Jak prawidłowo rozpoznać wysokiej jakości tkaninę? Poniżej kilka porad.

Charakterystyka idealnego materiału

Czym tak naprawdę jest tkanina? Powstaje ona z połączenia dwóch prostopadłych do siebie nitek, osnowy i wątku. Jest bardziej elegancka niż dzianina, dzięki czemu powstają z niej takie ubrania, jak: marynarki, dżinsy, klasyczne koszule, kurtki oraz płaszcze. Jak dobrać tkaninę odpowiednią do naszych potrzeb? Pierwszym sprawdzianem dla tkaniny będzie dotyk. Często już palcami możemy wyczuć czy dany sweter nie będzie się mechacił, czy spodnie nie zniszczą się po kilku praniach, a bluzka nie rozciągnie się po założeniu. Idealny materiał nie będzie się wypychał, gniótł i elektryzował. O jego jakości świadczy jakość włókien, jakie zostały użyte do produkcji, ich długość, sprężystość i wytrzymałość. Egzamin zdają mieszanki materiałów naturalnych ze sztucznymi, dzięki czemu ubrania oddychają i chłoną wilgoć, a ponadto dadzą komfort noszenia.

Krótki podział włókien

Do włókien naturalnych zaliczamy:

  • bawełnę,
  • len,
  • jedwab,
  • kaszmir,
  • angorę,
  • alpakę,
  • moher,
  • wełnę owczą.

Wśród włókien sztucznych możemy wyróżnić:

  • wiskozę,
  • lyocell, znany również jako tencel,
  • włókno bambusowe.

Z polimerów natomiast powstają włókna syntetyczne:

  • akryl,
  • elastyn,
  • poliamid,
  • poliester.

Najlepiej zdać się na własną intuicję

Każde z wyżej wymienionych włókien ma swoje właściwości. W połączeniu ze sobą dają bardzo dobry jakościowy efekt – do bawełny często dodaje się elastyn lub poliester, (aby zwiększyć jej sprężystość albo wytrzymałość), a do wełny kaszmir albo akryl, by ją odpowiednio zmiękczyć. Warto jednak oprócz tego zwrócić uwagę na skład produktu.
Niestety, metki nie dają nam informacji o jakości włókien, a czasami nawet błędnie podają skład surowcowy, dlatego warto zdać się na własną intuicję, a po odpowiednim doświadczeniu rozpoznanie tkaniny z włókien sztucznych i naturalnych dzięki zmysłom (dotyk, węch, wzrok) nie będzie sprawiać nam problemu – podsumowuje ekspert z hurtowni MIGRO-TEX, która dostarcza producentom odzieży modne tkaniny i dzianiny w atrakcyjnych cenach oraz wysokiej jakości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.