Artykuł sponsorowany

Jak znaleźć chińskiego dostawcę?

Jak znaleźć chińskiego dostawcę?

Z roku na rok coraz więcej przedsiębiorców z Polski decyduje się na podejmowanie współpracy z kontrahentami w Chinach, gdzie obecnie znajduje się centrum światowego przemysłu. Nawiązanie takich kontaktów wymaga jednak zastosowania odpowiednich metod, a niekiedy również zorganizowania wyjazdu do Państwa Środka. W jaki sposób znaleźć chińskiego dostawcę i podjąć z nim współpracę biznesową?

Pomoc pośrednika

Podczas szukania dostawcy z Chin warto pomyśleć o opcji skorzystania z pomocy specjalistów w tym zakresie. Na rynku działa bowiem wiele firm zajmujących się podejmowaniem kontaktu i weryfikowaniem wiarygodności fabryk z Państwa Środka. Takie rozwiązanie pozwala na sprawdzenie bezpieczeństwa współpracy przed jej nawiązaniem bez konieczności organizowania osobistej wizyty w Chinach. Jest to bardzo wygodna opcja, która wymaga inwestycji niewielkiej sumy, ale oszczędza ogromną ilość czasu i nerwów związanych z obowiązkiem samodzielnego dopilnowania niezbędnych kwestii. Warto pamiętać również o tym, że firmy specjalizujące się w szukaniu dostawców z Chin oferują tłumaczenia, które zwalniają Cię z konieczności zatrudniania zewnętrznego tłumacza.

Serwisy internetowe

Wiele osób rozpoczyna szukanie dostawcy z Chin od przejrzenia portali biznesowych zbierających wizytówki poszczególnych przedsiębiorstw. Jest to dobry początek, ale wymaga on późniejszego zweryfikowania konkretnej firmy przez pośrednika lub zrealizowania osobistej wizyty w jego siedzibie. Korzystanie z takich portali może okazać się strzałem w dziesiątkę dla osób, które dysponują swoimi przedstawicielami w Państwie Środka lub planują służbowy wyjazd w celu odwiedzenia konkretnych fabryk jeszcze przed nawiązaniem współpracy z jedną z nich.

- Samo nawiązanie kontaktu przez internet nie wystarczy, by podjąć współpracę z kontrahentem z Chin. Ważne jest także dokładne sprawdzenie jego fabryki, jakości produkowanych towarów i zgodności działalności z prawem. Targi i strony internetowe są tylko początkiem kontaktu, który późniejszym czasie może doprowadzić do rozpoczęcia wspólnych działań biznesowych – mówi specjalista z firmy Ideum zajmującej się wyszukiwaniem i weryfikowaniem dostawców z Chin.

Zrezygnowanie ze sprawdzenia konkretnej firmy może okazać się tragiczne w skutkach. Istnieje bowiem ryzyko, że względnie wiarygodne przedsiębiorstwo produkuje towary niezgodne z Twoimi oczekiwaniami lub działa na granicy prawa. Weryfikowanie firm z Chin jest konieczne niezależnie od tego, czy nawiążesz kontakt z kontrahentem przez Internet, czy poznasz go na lokalnych targach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.