Jak kupić dobrą drukarkę do biura?
Drukarka jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym w biurze, tuż obok komputera czy telefonu. Często od jej działania zależy tempo pracy w całej firmie. Niesprawna czy powolna drukarka potrafi sparaliżować biuro na kilka godzin, obniżyć zyski firmy i komfort pracy. Jak więc kupić dobrą drukarkę do biura? Wybrać laserową czy atramentową? Na jakie inne cechy drukarki zwrócić uwagę przy zakupie? Dowiesz się tego z lektury artykułu.
Drukarka do biura: laserowa czy atramentowa?
O odpowiedź na to pytanie poprosiliśmy eksperta z firmy Grafix-Bis:
Drukarki atramentowe mają dwie podstawowe zalety – są tańsze od laserowych i mają tańsze tusze niż drukarki laserowe. Na tym jednak kończą się zalety drukarki atramentowej. Tańsze tusze bardzo szybko się wyczerpują i trzeba je wymieniać o wiele częściej niż przy drukarce laserowej. Dodatkowo drukarka laserowa drukuje o wiele szybciej niż atramentowa. Nasz wybór powinien więc zależeć od tego, jak będziemy używać drukarki. Jeśli drukujemy mało i rzadko, wybierzmy drukarkę atramentową. Jeśli drukujemy często i dużo – laserową.
To jednak dopiero początek pytań, jakie musimy sobie zadać, aby wybrać odpowiednią drukarkę do biura. Jeśli wybór nas przerasta albo nie mamy budżetu na drukarkę do biura, możemy skorzystać z usługi, jaką jest drukowanie przez zewnętrzną firmę.
Na co jeszcze zwrócić uwagę kupując drukarkę do biura?
Czy drukuje dwustronnie? To pozwala oszczędzić duże sumy na papierze do drukowania.
Jak szybko drukuje? W przypadku drukowania dużych ilości dokumentów, szybka praca drukarki zapobiegnie kolejkom przy sprzęcie i opóźnieniom w pracy.
Czy ma Wi-Fi? Połączenie bez kabla pozwoli korzystać z drukarki wielu pracownikom jednocześnie, również tym oddalonym od sprzętu czy nawet będącym w innym pomieszczeniu.
Jakie formaty obsługuje? Niektóre działalności wymagają wydruków w formacie innym niż A4, np. A6, B5 czy kopertowym.
Jaką ma rozdzielczość wydruku? Przy wysokiej rozdzielczości rzędu 4801200dpi można drukować zdjęcia, przy niskiej – tylko dokumenty.
Czy ma inne funkcje? W wielu biurach kserowanie, skanowanie i kopiowanie to codzienność. Jedna maszyna obsługująca wszystkie te funkcje to ułatwienie w pracy i duża oszczędność.
Jaka jest jej cena? Nie zawsze możemy od razu pozwolić sobie na najlepszy sprzęt, czasem podstawowym kryterium jest ograniczony budżet. Przy drukarce atramentowej do małego biura możemy zmieścić się nawet w 200 zł, przy laserowej – w 500 zł.
Nie wszystkie pytania są równie istotne. Wszystko zależy od tego, jak dużą mamy firmę i jak często oraz co będziemy drukować.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana