Dlaczego projektowanie wnętrz sklepów jest tak ważne?
Poprawa estetyki
Bardzo częstym błędem przy urządzaniu jakichkolwiek wnętrz jest niedocenianie znaczenia estetyki. W przypadku sklepów powszechne jest myślenie, że klient, który do niego przychodzi ma jakiś cel – nabycie konkretnego towaru. Jest to oczywiście prawda, jednak z drugiej strony warto pamiętać, że sklep również jest swego rodzaju towarem, który musi się sprzedać. - To, jak dany lokal się prezentuje na duży wpływ na odczucia klienta oraz budowanie przez nich skojarzeń – wyjaśnia specjalista firmy CMC Projekt - Pozytywne skojarzenia estetyczne sprawiają, że klient nie tylko jest bardziej skłonny do częstszego odwiedzania danego sklepu, ale również do wydawania w nim większej ilości gotówki. Analogicznie negatywne skojarzenia wywołane przez szare, nudne i mało estetyczne wnętrze sprawiają, że klienci są mniej chętni do odwiedzania danego sklepu. Jest to bardzo istotne w przypadku lokali posiadających dużą konkurencję na lokalnym rynku.
Odpowiedni układ sklepu
Dobrze przemyślane rozmieszczenie mebli sklepowych wpływa nie tylko na ogólną funkcjonalność sklepu i wygodę konsumentów, ale może również przekładać się w pewnym stopniu na wyniki sprzedażowe. W jaki sposób? Projektanci sklepów już dawno wypracowali kilka patentów, które mogą skłonić klienta do dłuższego pozostania w sklepie – w tym czasie zwiększa się prawdopodobieństwo, że dana osoba zrobi zakupy większe, niż pierwotnie planowała. Doskonale widać to na przykładzie sklepów spożywczych. Półki z pieczywem umieszczane się w nich zazwyczaj jak najdalej od drzwi wejściowych i kasy. Rozumowanie jest proste - chleb to podstawowy, najczęściej kupowany produkt spożywczy. Jeśli umieścimy go na końcu sklepu, klient w drodze do niego będzie musiał przejść przez wszystkie pozostałe działy i mimowolnie zwróci uwagę na pozostały asortyment sklepu. W tym momencie któryś z nich może przykuć jego uwagę – w ten sposób zwiększa się prawdopodobieństwo, że proste, „chlebowe zakupy” powiększą się. Nawet jeśli klient wyjdzie ze sklepu wyłącznie z chlebem, to i tak zakoduje sobie w pamięci, że w danym sklepie może dostać takie a takie produkty.Większa wygoda i bezpieczeństwo
Prawidłowy układ sklepu to taki, który umożliwia klientom swobodne przemieszczanie się po jego wnętrzu, a z drugiej strony zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa – zarówno klientów i personelu, jak i samego sklepu. Ciasne, przepełnione sklepy nie tylko stwarzają większe zagrożenie w razie wypadków takich jak wybuch pożaru, ale są również trudniejsze do monitorowania – łatwiej w nich dopuścić się kradzieży.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana