Artykuł sponsorowany

Charakterystyka druku solwentowego

Charakterystyka druku solwentowego
Druk solwentowy jest jedną z metod wielkoformatowego druku cyfrowego. Wydruki solwentowe tworzy się z wykorzystaniem ploterów atramentowych, jednak tradycyjne tusze wodne zastępuje się w tym przypadku pigmentowanymi atramentami na bazie rozpuszczalników organicznych, czyli atramentami solwentowymi. Przyjrzyjmy się bliżej tej wyjątkowej metodzie druku z pogranicza poligrafii i reklamy wizualnej.

Druk w reklamie wizualnej

Rynek reklamy wizualnej stawia szczególne wymagania wobec druku, ponieważ mamy tu do czynienia nie z realizacjami wielkonakładowymi, ale z oryginalnymi, indywidualnymi i pod wieloma względami nietypowymi projektami – mówi ekspert z firmy AA STUDIO KOMBIKO.
Pracownie reklamy wizualnej mierzą się z wyzwaniem druku wielkoformatowego, który osiąga wielkość kilku, a nawet kilkuset metrów kwadratowych. Jednocześnie wydruki te realizowane są na trudnym podłożu, jakim są materiały odporne na działanie czynników zewnętrznych. Mówimy przecież o wszelkiego rodzaju banerach zewnętrznych, plandekach samochodowych i szyldach, które muszą wykazywać się wytrzymałością nieporównanie większą niż papier. Jednocześnie nanoszone nań obrazy powinny cechować się możliwie największą intensywnością barw, dobrą rozdzielczością i trwałością. Uzyskanie takich efektów umożliwia właśnie druk solwentowy.

Plotery do druku solwentowego

Plotery do wydruku solwentowego wykorzystują atramenty na bazie rozpuszczalnikowej, które wykazują właściwości podobne do farb sitodrukowych. Takie atramenty zapewniają nawet kilkuletnią odporność na promieniowanie UV oraz wilgoć, nawet bez konieczności laminowania (jak ma to miejsce w przypadku druku wodnego). Plotery solwentowe są urządzeniami o bardzo skomplikowanej budowie, która umożliwia maksymalne tempo pracy. Szerokość zadruku w takiej maszynie dochodzi do 5 metrów, toteż są najlepszym z dostępnych rozwiązań do dużych realizacji zewnętrznych. Co prawda uzyskana rozdzielczość obrazu jest z reguły niższa niż w wydrukach z mniejszych urządzeń, jednak z uwagi na fakt, iż druki wielkoformatowe oglądane są ze znacznych odległości, mankament ten jest praktycznie niezauważalny.

Podłoże dla druku solwentowego

Jedną z zalet druku solwentowego jest to, że sprawdza się również na podłożach nieprzyczepnych dla atramentów wodnych. Duże maszyny solwentowe mają świetną tolerancję nawet na nietypowe rodzaje nośników, a najczęściej druk tego rodzaju nanosi się na materiały z zawartością PCV. Druk solwentowy zapewnia materiałom reklamowym wysoką odporność na promieniowanie UV, wilgoć i uszkodzenia mechanicznie. Pozwala na realizację projektów wielkoformatowych zarówno w pojedynczych egzemplarzach, jak i większych nakładach. Niewątpliwą zaletą ploterów solwentowych jest możliwość druku na niemal dowolnym materiale i wykorzystanie niedrogich atramentów, co w konsekwencji znacznie obniża cenę wydruku w porównaniu do tradycyjnych technologii wodnych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.